سامسونگ در حال تست نسخه بهینه رابط کاربری تاچ‌ ویز است

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ، با معرفی مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند پرچمدار این شرکت، رفته رفته بهینه‌تر شده و این غول کره‌ای ظاهرا در نهایت دریافته که حذف قابلیت‌های غیرکاربردی کاربرانش را راضی‌تر نگه می‌دارد. حال خبری منتشر شده که اعلام می‌کند سامسونگ در حال تست نسخه‌ای جدید از رابط کاربری تاچ‌ویز است که از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

از زمان معرفی گلکسی اس 6 و اس 6 اج، سامسونگ تلاش کرده تا رابط کاربری اختصاصی خود یعنی تاچ‌ویز را با حذف قابلیت‌های اضافه بهینه‌سازی کند. این شرکت حالا تلاش می‌کند تا با استفاده از API های leverage Vulkan، لانچر تاچ‌ویز خود را بهینه‌تر از قبل کند. گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، اولین گوشی‌های دنیا هستند که برای بهبود عملکرد گرافیکی، از API یاد شده بهره خواهند برد. 

در رویداد مرتبط با توسعه دهندگان سامسونگ در سال ۲۰۱۶ که قرار است مدتی دیگر شاهد برگزاری آن باشیم، مهندسان اصلی سامسونگ از نسخه جدید رابط کاربری TouchWiz رونمایی خواهند کرد که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن بهره بردن از API های Vulkan است. تاچ‌ویز جدید از تمامی قابلیت‌هایی که توسط Vulkan ارائه می‌شوند استفاده نخواهد کرد، اما در مقایسه با OpenGL ES که هم اکنون در این رابط کاربری مورد استفاده قرار گرفته، از نظر کارایی بسیار بهتر و از نظر مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کند.

سامسونگ در حال تست نسخه‌ جدید تاچ‌ویز است که در آن از Vulkan بهره گرفته ولی هنوز تا به این لحظه زمان دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است. در نسخه جدید این لانچر مصرف انرژی نسبت به قبل ۶.۴ درصد بهینه‌تر اعلام شده و در هنگام باز و بستن کردن اپلیکیشن‌ها نیز نسبت به نسخه‌ کنونی ۵.۷۶ درصد در مصرف انرژی بهینه‌تر است. مهندسان سامسونگ بر این باورند که در نهایت با این اقدام می‌توانند ۴۰ دقیقه عمر باتری را در گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ اج افزایش دهند.

با انجام آزمایش مورد اشاره، سامسونگ نمونه‌هایی را نشان داده که در آن‌ها Vulkan نه‌ تنها باعث بهبود اجرای بازی‌ها شده، بلکه در بخش‌های گرافیکی دیگر مانند تصاویر نیز باعث بهبود کارکرد دستگاه خواهد شد. گوگل امکان استفاده از Vulkan را در سطح سیستمی در نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی اندروید N معرفی کرد، بنابراین امیداوریم تاچ‌ویز جدید به زودی با این نسخه از اندروید منتشر شود. همچنین انتظار می‌رود گلکسی نوت ۶ به صورت پیشفرض با تاچ‌ویز جدید و بهینه شده عرضه شود.

نظر شما در مورد تغییراتی که سامسونگ در تاچ‌ویز اعمال کرده چیست؟ آیا امکانات بیشتر را می‌پسندید یا صرفا روان بودن و کارایی بالاتر برایتان مهم است؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات