تسلا امکان رانندگی خودکار را به صورت آزمایشی برای تمام محصولات خود فراهم می‌کند

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا اخیرا برای مالکان خودروهای مدل S و X که هنگام خرید آپشن سیستم رانندگی خودکار را سفارش نداده‌اند، امکانی را فراهم کرده تا به صورت آزمایش و رایگان، مدت ۳۰ روز از این قابلیت بهره ببرند و در صورت تمایل آن را خریداری کنند. با زومیت همراه باشید تا از آخرین آپدیت‌ نرم‌افزاری تسلا مطلع شوید.
تبلیغات

در اختیار قرار دادن نرم افزار به صورت آزمایشی (Trial) اتفاق جدیدی نیست ولی نرم افزاری که می‌تواند قابلیت رانندگی خودکار را به خودروی شما اضافه کند، کمی عجیب است. تسلا به مشتریانی که بسته رانندگی خودکار را در هنگام خرید مدل‌های S و X سفارش نداده‌اند، فرصت دیگری برای استفاده از این بسته فراهم کرده است.

هفته‌ی گذشته تصویری مبنی بر استفاده آزمایشی یک ماهه از نرم افزار رانندگی خودکار تسلا بر روی وب سایت Reddit منتشر شد. پس از پیگیری سایت‌های خبری، سخنگوی تسلا وجود این بسته نرم افزاری را تائید کرد که به مدل‌های S و X تعلق خواهد گرفت.

تسلا رانندگی خودران
تسلا رانندگی خودران

تمامی محصولات مدل S و X تسلا که پس از سپتامبر ۲۰۱۴ تولید شده‌اند، به سنسورهای مورد نیاز برای رانندگی خودکار مجهز شده‌اند و بستر سخت‌افزاری لازم برای بهره بردن از این قابلیت در آن‌ها فراهم است. پیش‌ از این تنها افرادی می‌توانستند از سیستم رانندگی خودکار تسلا استفاده کنند که مبلغ ۲۵۰۰ دلار در هنگام تحویل خودرو به عنوان آپشن ارتقاء به سیستم رانندگی خودکار پرداخت کرده بودند.

حال افرادی که هنگام خرید خودروی خود این قابلیت را سفارش نداده بودند، می‌توانند به صورت آزمایشی و رایگان به مدت ۳۰ روز از این آپشن در خودروی خود بهره ببرند. این بسته نرم افزاری شامل فرمان‌گیری خودکار، تعویض خودکار لاین مسیر، کروز کنترل تطبیقی و قابلیت پارک خودکار است. آن دسته از مالکان که تمایل به سفارش این آپشن داشته باشند، ملزم به پرداخت مبلغ ۳۰۰۰ دلار هستند.

تسلا رانندگی خودران

با وجود این که در گذشته شاهد ارائه نسخه آزمایشی رایگان سرویس خدمات رسانی (مانند امداد خودرو) در خودروها بودیم (مانند سیستم رادیویی ماهواره OnStar و SiriusXM که در خودروهای جنرال موتورز قرار داشت)، ولی تا به حال نسخه بروزرسانی آزمایشی نرم افزاری از خودروها شاهد نبوده‌ایم که بتواند عملکرد خودرو را دچار تغییر و تحول اساسی کند. یقیناً این ویژگی به لطف وجود قابلیت ارتقاء از راه دور نرم‌افزار تسلا (over-the-air software update) انجام می‌شود که هیچ خودروسازی تا به حال آن را در محصولات خود فراهم نکرده است.

تسلا رانندگی خودران

سیستم رانندگی خودکار تسلا (Telsa Autopilot) پیش‌نمایشی از آینده‌ی صنعت خودرو است. هر چه خودروهای بیشتری به شبکه‌ی اینترنت متصل شوند می‌توان سریع‌تر به آینده‌ی این صنعت که شبکه‌ای متصل از خودروها‌ی خودران را تشکیل داده است، رسید؛ مشابه با وضعیت کنونی تلفن‌های هوشمند که همگی در شبکه‌ای واحد به یکدیگر متصل هستند و فعالیت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات