خودروهای خودران و نظر مردم در رابطه با نسل آینده وسایل نقلیه

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
امروزه بازار اخبار خودروهای خودران بسیار داغ است. شرکت‌های مختلف طی رویداد‌های مختلف از آخرین دستاورد‌های خود در این راستا رونمایی می‌کنند. اما آیا مردم برای استفاده از این دسته از وسایل نقلیه آمادگی دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوال با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تا چند سال آینده شاهد حضور گسترده‌ی خودروهای خودران در جاده‌ها خواهیم بود. در همین راستا نیز اخیرا در بریتانیا از مردم و راننده‌ها در رابطه با استفاده از خودروها‌ی خودران نظر‌سنجی به عمل آمده است که نتایج جالبی به همراه دارد.

نتایج این نظرسنجی که در چند زمینه‌ی مختلف به عمل آمده است، نشان می‌دهد که حدود ۲۶ درصد از مردم تصور مثبتی نسبت خودروهای خودران دارند و می‌توانند در آن احساس امنیت کنند و حتی در حین حرکت خودرو بخوابند. هم‌چنین درصد زیادی از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی ترجیح می‌دهند در زمانی که خودرو بدون نیاز به رانندگی آن‌ها مسیر مورد نظر را طی می‌کند، وقت خود را صرف انجام کارهایی چون تماشای تلویزیون و وب‌گردی کنند. ۳۲ درصد از مردم اذعان داشتند که پیمودن مسیر در سفرهای جاده‌ای توسط خودرو‌های خودران نسبت به خودروهای معمولی لذت‌بخش‌تر خواهد بود و امکان لذت بردن از طول مسیر نیز بیش از پیش فراهم خواهد شد. اما ۱۸ درصد نیز عنوان کردند که در شرایط ترافیکی ترجیح می‌دهند خود کنترل خودرو را به عهده بگیرند.

در نهایت نیز از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، در رابطه با اعتماد به خودروهای هوشمند و مساله‌ی ایمنی سوالاتی پرسیده شد. طبق نتایج بدست آمده ۵۱ درصد مردم در خودروهای خودران احساس ناامنی می‌کنند. هم‌چنین ۴۵ درصدشرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند که حس ناخوشایندی در این دستخ از وسایل نقلیه به آن‌ها دست خواهد داد. در نهایت نیز باید به نظر ۳۰ درصدی مردم در رابطه با از بین رفتن لذت رانندگی اشاره کرد. 

بدین ترتیب می‌توان بزرگ‌ترین مشکل خودروسازان در راه جلب نظر خریداران، مسائل ایمنی خودروهای خودران عنوان کرد. برند‌های خودروسازی بیش از عرضه‌ی محصولات خود، باید مسائل ایمنی را به طور کامل حل و فصل کنند تا خریداران با خیالی راحت کنترل خودروی خود را به عهده‌ی ماژول‌های کنترلی آن بسپارند.

نظر شما در رابطه‌ با خودروهای خودران چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات