اسنپدراگون 830 احتمالا به هشت هسته از نوع Kryo مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات بسیاری در مورد نسل آینده پردازنده‌‌های ساخت کوالکام به نام اسنپ‌دراگون 830 منتشر شده است. حال بر اساس اخبار جدید جزئیات بیشتری از این چیپست در دست است که مهترین آن را می‌توان ۸ هسته‌ای بودن این پردازنده دانست. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اسنپدراگون ۸۲۰ در اکثر تلفن‌های هوشمند پرچمدار کنونی مورد استفاده قرار گرفته و از همین بابت به موفقیت بسیار خوبی دست یافته است. حالا کوالکام در حال آماده سازی نسل بعدی این چیپ است که احتمالا اسنپدراگون ۸۳۰ نام دارد. 

اما چه انتظاری می‌توان از این چیپست جدید داشت؟ Pan Jiutang تحلیلگری است که پیش‌تر جزئیات زیادی در مورد پردازنده‌های معرفی نشده‌ای نظیر Kirin 960، Helio X30 و حتی اسنپدراگون ۸۳۰ ارائه کرده است. پس با این وجود می‌توان دریافت که نسل جدید پردازنده‌های کوالکام چگونه خواهد بود.

Pan Jiutang اعلام کرده که کوالکام از هسته‌های Kryo در پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ استفاده خواهد کرد، اما تعداد هسته‌ها این بار به ۸ عدد افزایش خواهد یافت. نسل کنونی پردازنده‌ یاد شده، یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ فقط ۴ هسته از این نوع دارد، بنابراین تصور کنید که کارایی مدل جدید با ۸ هسته تا چه حد افزایش می‌یابد. علاوه بر این، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۳۰ از فناوری بهینه‌‌ پردازش ۱۰ نانومتری بهره بگیرد. در بخش ارتباطی نیز می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این پردازنده از شبکه‌های پرسرعت LTE cat.16 پشتیبانی کند.

با توجه به مشخصاتی که در بالا گفتیم، به نظر می‌رسد سال آینده اسنپدراگون ۸۳۰ نقش مهمی در بازار ایفا کند. امیدواریم که این چپست از نظر مصرف انرژی نیز بهینه‌سازی شود و مشکلاتی مانند داغ شدن بیش‌ از حد که در اسنپ‌دراگون ۸۱۰ دیده بودیم، در آن وجود نداشته باشد.

نظر شما در مورد اسنپدراگون ۸۳۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات