با وجود رسوایی آلایندگی، ‌فولکس‌ واگن همچنان در صدر فروش است

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده، در سپتامبر ۲۰۱۵، کمپانی فولکس‌واگن را متهم به جعل تست‌های میزان انتشار آلاینده‌ها کرد. علی‌رغم فضای منفی شدید، غول خودروسازی آلمان موفق شد رتبه‌ی نخست را در لیست پرفروش‌ترین‌ شرکت‌های خودروسازی را کسب کند.
تبلیغات

فولکس واگن در حین حل مشکلات گسترده‌ی متاثر از رسوایی خودرو‌های دیزل خود، می‌تواند جشن پیروزی‌ را به عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در سه ماه‌ی اول سال ۲۰۱۶، برگزار کند. بنا به اظهارات بلومبرگ این کمپانی توانست در سه ماهه‌ی اول سال جاری ۲.۴۹ میلیون خودرو را به فروش برساند؛ این در حالی است که تویوتا با فروش ۲.۴۶ میلیون عددی در رده‌ی دوم قرار گرفته است. این آمار برای جنرال موتورز ۲.۳۶ میلیون است که رتبه‌ی سوم را در لیست پرفروش‌ترین‌ شرکت‌های خودروسازی از آن خود کرده است.

گزارش‌های مالی فولکس‌واگن حاکی از آن است که آمار فروش سال جاری نسبت به فروش سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵، با رشد ۰.۸ درصدی همراه بوده است.ضمن این که در کشورهای اروپایی و آسیایی، شاهد رشد ۶.۴ درصدی هستیم. اما در آمریکای شمالی، این رسوایی نادیده گرفته نشده است. از این رو فروش فولکس واگن در این ناحیه با کاهش ۱.۲ درصدی همراه بوده است. این کاهش فروش در ایالات متحده ۵.۷٪ و در آمریکای جنوبی هم ۲۷.۶٪ برآورد شده است.

میزان فروش تویوتا در سه ماهه‌ی اول سال نسبت به سال گذشته با کاهش ۲.۳ درصدی روبرو بوده است. زلزله‌ی اخیر ژاپن و ایجاد مشکلاتی اعم از قطع زنجیره‌ی تامین فولاد، منجر به کاهش آمار فروش تویوتا شده است. این موضوع منجر به تعطیلی یک هفته‌ای یکی از خطوط تولید غول خودروسازی ژاپن شد. زلزله‌ی اخیر ژاپن مطمئنا در میزان فروش سه ماهه‌ی دوم این شرکت نیز تاثیر خواهد گذاشت. تعدادی از کارخانه‌های تویوتا هنوز بازگشایی نشده‌اند و این شرکت زمان مشخصی را برای آغاز مجدد فعالیت آن‌ها مشخص نکرده است.

گزارش سه ماهه‌ی اول جنرال موتورز نیز نشان می‌دهد که این شرکت نسبت به سال گذشته با افزایش فروش ۲.۵ درصدی همراه بوده است. ضمن این که میزان فروش جنرال موتورز در ایالات متحده، ۷ درصدرشد داشته است.

البته شاید برای هیجان زده شدن ‌فولکس‌واگن خیلی زود باشد. غول خودروسازی آلمان و جهان در نیمه‌ی اول سال گذشته، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی دنیا محسوب می‌شد، اما این امکان وجود دارد که تاثیرات رسوایی دیزل به تدریج خود را نشان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات