لکراس هیبریدی معرفی شد؛ محصول ویژه بیوک برای بازار چین
جنرال موتورز از عملکرد شورولت ولت پلاگین هیبرید رضایت زیادی دارد به همین دلیل تصمیم به استفاده از قوای فنی ولت در تعدادی از محصولات هیبریدی خود گرفته است. مدلهایی چون شورولت مالیبو هیبرید ۲۰۱۶ و کادیلاک CT6 هیبرید ۲۰۱۷ نیز دارای اشتراکات فنی بسیاری با ولت پلاگین هیبرید هستند. چهارمین خودرویی که به این جمع اضافه میشود بیوک لکراس هیبرید خواهد بود، این خودرو از قوای فنی مشابه با شورولت ولت برخوردار است و تنها در بازار کشور چین به فروش خواهد رفت.
طراحی لکراس هیبرید مشابه با نسل جدید این خودرو است که در ماه نوامبر در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد. مدل استاندارد لکراس به پیشرانهی V6 با حجم ۳.۵ لیتر مجهز است اما مدل نمونهی هیبریدی از پیشرانهی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر استفاده می کند، باتری های این خودرو نیز از نوع لیتیوم-یون و با ظرفیت ۱.۵ کیلووات ساعت هستند. بستهی باتری در صندوق عقب خودرو قرار داده شده است.
حجم موتور و اندازه ی باتری لکراس هیبرید با شورولت مالیبو هیبرید ۲۰۱۶ یکسان است. بیوک هنوز مشخصات فنی و قدرت تولیدی خودروی هیبریدی بیوک را اعلام نکرده است (گرچه شورولت مالیبو دارای ۱۸۲ اسب بخار قدرت است و احتمالا رقم لکراس نیز در همین حدود باید باشد)؛ اما بیوک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۹ ثانیه ای را برای این خودرو اعلام کرده است. همچنین تخمین زده میشود که مصرف سوخت لکراس هیبرید ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.
خودروسازان اخیرا علاقهی زیادی به معرفی خودروهای پلاگین هیبرید و تمام برقی در بازار چین پیدا کردهاند، البته این علاقه بیدلیل نیست و خودروهای هیبریدی و برقی رشد فروش مناسب و فزایندهای در چین دارند؛ دلیل این امر تلاش دولت و سیاستمداران برای تشویق مردم به خرید خودروهای کممصرف و پاک است.
کشور چین هم اکنون درحال تدوین استانداردهای جدیدی در خصوص مصرف سوخت و آلایندگی خودروها است، این استاندارد National VI نام دارد و تقریبا هم ردهی استانداردهای اروپایی و امریکایی خواهد بود.
پیش بینی شده است که استانداردهای جدید کشور چین تا سال ۲۰۲۰ به مرحلهی اجرا در بیایند. در قدم اول از سال آینده کلان شهرهای چین و از سال ۲۰۱۸ نیز تمام کشور موظف به رعایت مشمول رعایت این استاندارد خواهند شد. این استاندارد تا سال ۲۰۲۰ تمامی خودروسازان را در چین موظف خواهد کرد تا متوسط مصرف سوخت خودروهایشان را به حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهند.
هوندا در اولین واکنش به تدوین چنین استانداردهایی اعلام کرده است که در آینده تنها مدلهای هیبریدی خود را در بازار چین به فروش خواهد رساند.
برای مشاهدهی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحهی نمایشگاه خودروی پکن 2016 مراجعه کنید.
نظرات