سرمایه گذاری 1.4 میلیاردی فورد برای ساخت گیربکس خودکار 10 سرعته

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سرمایه گذاری مشترک برای انجام پروژه‌های سنگین بین خودروسازان رواج بسیاری دارد. این بار شرکت فورد قصد دارد تا ۱.۴ میلیارد دلار را صرف تولید جعبه‌دنده‌‌ی ۱۰ سرعته کند. جنرال‌موتورز و کرایسلر نیز طرح‌های مشابهی برای گسترش تولیدات خود دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت فورد از سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری برای ایجاد ۵۰۰ شغل به منظور ساخت جعبه‌دنده ۱۰ سرعته برای خودروی وانت پیکاپ F–150 مدل ۲۰۱۷ و ارتقا کارخانه‌ی تولیدی خود در دیترویت، خبر داد. فورد برنامه‌ای برای ساخت جعبه‌دنده‌ی جدید خود در کارخانه ساخت سیستم انتقال قدرت لیونیا (Livonia) تدوین کرده است که ۱.۴ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. این سیستم انتقال قدرت بر روی مدل‌های رپتور F - 150 و دیگر نسخه‌های F–150 به کار خواهد رفت. این تصمیم بزرگ‌ترین سرمایه گذاری متمرکز فورد است که منابع آن از طریق بودجه ۹ میلیارد دلاری که اتحادیه کارگران خودروسازی (UAW) طی یک قرارداد چهار ساله در پاییز گذشته در اختیار این خودروساز آمریکایی قرار داده شده است.

گیربکس ده سرعته فورد

فورد اعلام کرده است که ۲۰۰ میلیون دلار از این بودجه را صرف ارتقا واحد مونتاژ اوهایو (Ohio) به منظور تولید شاسی پیکاپ‌های سنگین و بزرگ می‌کند. گفته می‌شود که ۱۵۰ شغل در این سرمایه گذاری ایجاد یا حفظ می‌شود.

جیمی ستلز، (Jimmy settles) معاون نماینده اتحادیه کارگران خودروسازی و ناظر قرارداد مابین این اتحادیه و فورد گفت:

من بسیار خوشحال هستم که در فرآیند اختصاص سرمایه به شرکت فورد توانستیم سرمایه گذاری مهم و مؤثری در شهرهای میشیگان جنوبی و شمال شرقی اوهایو انجام دهیم.

این خبر سه هفته بعد از تصمیم فورد برای احداث یک خودروسازی کوچک در مکزیک به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار منتشر شد.

گیربکس ده سرعته فورد

جو هینریچز (Joe hinrichs) نماینده فورد در این خصوص گفت: "ما افتخار می‌کنیم که شرکت فورد کارگران بیشتری را استخدام کند و بیشتر از هر خودروساز دیگری خودرو برای کشور ایالات متحده تولید کند." وی در ادامه اشاره کرده که: "ما متعهد به تولید در خاک کشور خود هستیم، همان‌طور که در ۱۰۰ سال گذشته همین کار رو می‌کردیم."

تولید جعبه‌دنده ۱۰ سرعته که به طور اشتراکی با شرکت جنرال موتورز توسعه یافته است از ماه ژوئن آغاز می‌شود. مقامات توسعه اقتصادی میشیگان اخذ مالیات ۲۳.۷ میلیون یورویی از کارخانه سیستم انتقال قدرت لیونیا را تایید کرده‌اند.

گیربکس ده سرعته فورد

توافق میان شرکت فورد و اتحادیه کارگران خودروسازی، شرکت فورد را به ساخت سه جعبه دنده جدید در محل کارخانه و سرمایه گذاری در مجموع ۱.۸ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۹ ملزم می‌کند. تولید جعبه‌دنده شش سرعته در حال حاضر برای خودروهای موستانگ، F–150، ترانزیت (Transit) و اکسپدیشن (Expedition) انجام می‌شود و هم‌چنان نیز ادامه خواهد یافت.

جنرال موتورز ۳۴۳ میلیون دلار هزینه برای نوسازی سایت روملوس (Romulus) ایالت میشیگان به منظور تولید جعبه‌دنده ۱۰ سرعته برآورد کرده است. شورولت کامارو ZL1 ۲۰۱۷ اولین خودرویی است که از این جعبه دنده بهره خواهد برد و تا سال ۲۰۱۸ در هشت محصول تولیدی جنرال موتورز به کار خواهد رفت. این احبار را مارک روس (Mark Reuss)، رئیس محصولات جنرال موتورز، ماه گذشته تائید کرده است.

گیربکس ده سرعته فورد

پیشرانه فیات کرایسلر

از طرف دیگر گروه خودروسازی فیات کرایسلر از سرمایه گذاری ۷۴.۷ میلیون دلاری در کارخانه ترنتون (Trenton) میشیگان به منظور تولید پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر که قرار است بر روی مدل‌های ۲۰۱۸ خودروهای خود سوار کند خبر داده است. پروژه جدید گروه فیات کرایسلر موجب به اشتغال ۲۴۵ کارمند در کارخانه تولید موتور احتراقی در شمال ترنتون می‌شود. این خودروساز می‌تواند این سرمایه را در هر نقطه‌ای از منطقه NAFTA (توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) خرج کند، که شامل کارخانه تولید موتور احتراقی در سالتیلو (Saltillo) مکزیک هم می‌شود. هزینه کار و کارگر در این منطقه بسیار مناسب‌تر از منطقه غرب میانه (Midwest) است.

تولید پیشرانه جدید از پاییز سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد و جایگزین پیشرانه ۳.۶ لیتری شش سیلندر پنتاستار (Pentastar) خواهد شد.

برایان هارلو (Brain Harlow)، نماینده تولید گروه فیات کرایسلر آمریکای شمالی، گفت:

سرمایه گذاری در کارخانه انعطاف پذیر ترنتون شمالی به ما این اجازه را می‌دهد که تولیدات آمریکای شمالی را با پیشرانه‌های جدید کم مصرف سرعت ببخشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات