سود عملیاتی ال جی دیسپلی بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی دیسپلی یا بازوی تولیدکننده‌ی نمایشگر‌های کمپانی کره‌ای ال‌جی، با انتشار گزارشی در مورد درآمد کسب شده‌ در فصل اول سال ۲۰۱۶ به این موضوع اشاره کرده که سود عملیاتیش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ال‌جی دیسپلی روز چهارشنبه اعلام کرد که سود عملیاتی این کمپانی در فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ شاهد کاهشی ۹۵ درصدی بوده است. البته این بخش از کمپانی ال‌جی به این موضوع اشاره کرده که وضعیت کسب درآمد این کمپانی بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده؛ حال آنکه در چهار سال اخیر شاهد ضعیف‌ترین عملکرد این کمپانی هستیم.

ال‌جی دیسپلی پیش از این در مورد وضعیت وخیم بازار نمایشگر‌ها هشدار داده بود. ال‌جی هم اکنون لقب بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی پنل‌های LCD را یدک می‌کشد. ال‌جی پیش‌تر هشدار داده بود که اشباع بازار‌ فناوری و افزایش عرضه نسبت به تقاضا در کنار وخامت وضعیت مالی در جهان، عامل اصلی کاهش درآمد کمپانی‌هایی است که در حوزه‌ی تولید پنل‌های نمایشی فعالیت می‌کنند. موسسه‌ی تحقیقاتی IHS با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که قیمت پنل‌های نمایشی LCD‌ که در محصولاتی نظیر تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ماه مارس در کمترین میزان خود قرار دارد.

ال‌جی دیسپلی میزان سود عملیاتی کسب شده در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را ۳۴.۴۳ میلیون دلار اعلام کرد که بسیار بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر از دست دادن قریب به ۷۰ میلیون دلار است. پس از ضرر عملیاتی ۱۸۰ میلیون دلاری در فصل اول ۲۰۱۲، گزارش ارائه شده توسط ال‌جی دیسپلی، ضعیف‌ترین فصل مالی را برای این کمپانی رقم زده است.

ال‌جی دیسپلی تامین‌کننده‌ی اصلی پنل‌های نمایشی مورد استفاده در آیفون‌های اپل و همچنین تلویزیون‌های ال‌جی الکترونیکس است؛ حال آنکه به گفته‌ی این کمپانی میزان عرضه‌ی پنل‌های نمایشی از نظر مساحت در مقایسه با فصل پیش از آن بیش از ۷.۷ درصد کاهش داشته است. قیمت فروش نیز در مقایسه با فصل پیش، ۱۷ درصد افت داشته است.

ال‌جی دیسپلی اعلام کرده که در پی تولید محصولاتی با حاشیه‌ی سود بالا است که از جمله‌ی این محصولات می‌توان به پنل‌های ۶۰ اینچی اشاره کرد.

دان کیم، مدیر امور مالی ال‌جی دیسپلی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

انتظار می‌رود در فصل دوم سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد افزایش عرضه‌ی پنل‌های نمایشی در مقایسه با سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی باشیم.

ال‌جی انتظار دارد تا با فرا رسیدن رقابت‌‌های جهانی و قاره‌ای ورزشی نظیر جام ملت‌های اروپا و المپیک برزیل در جریان سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، قیمت پنل‌های نمایشی نیز تثبیت شود. براساس اطلاعات ارائه شده، کاهش هزینه‌های تولید باعث شده تا ال‌جی برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، عملکرد نسبتا بهتری را به ثبت برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات