تقاضا برای خرید گوشی آیفون SE بسیار زیاد و بیش از تولید موجود است

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
حدود یک ماه پیش، اپل گوشی آیفون SE را با بازار عرضه کرد. بر اساس گفته‌ی مدیر عامل اپل، فروش این گوشی بیش از انتظارات بوده است و وی دلیل آن را قیمت مناسب این گوشی در کنار قدرت پردازش بالا عنوان کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل میزان فروش گوشی آیفون SE را اعلام نکرده است، اما در کنفرانس مربوط به فروش سه‌ماهه‌ی دوم این شرکت، مدیر عامل اپل اعلام کرد که تقاضا برای خرید گوشی آیفون SE بالا و بیشتر از انتظارات بوده است.

بر اساس گفته‌های تیم کوک مدیر عامل اپل، آیفون SE با قیمت مناسب و مشخصات قوی، نقشه‌ی استراتژیک اپل برای جذب مشتری بوده است. کوک اعلام کرد که آن‌ها به سختی برای پاسخگویی به درخواست‌ها و ارسال سریع گوشی‌های آیفون SE تلاش می‌کنند.

ما از پاسخی که از فروش این گوشی دریافت کردیم، هیجان‌زده هستیم. مشخص است که درخواست برای این گوشی بیش از پیش‌بینی‌های ما بوده و این دلیل محدودیت ما در عرضه‌ی این گوشی است.

با وجود گزارش‌هایی از فروش پایین آیفون SE، این گوشی همواره با کمبود موجودی، مواجه بوده است. در هفته‌های اخیر، سفارش‌های خرید گوشی آیفون SE طی زمان دو تا سه هفته  به دست خریداران می‌رسیده‌اند، تا مشخص شود که اپل نتوانسته جوابگوی تقاضای خرید این گوشی توسط مشتریان باشد.

با قیمت جذاب ۳۹۹ دلاری برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت این گوشی، آیفون SE دارای طراحی مشابه آیفون ۵ اس و مشخصات داخلی برگرفته از دو مدل آیفون ۶ و آیفون ۶ اس  است. نتیجه، یک گوشی آیفون ۴ اینچی با قدرت پردازشی در سطح پرچمداران جدید اپل است.

آیفون اس ای

این خبرها در رابطه با فروش آیفون SE همزمان با اولین کاهش فروش آیفون و همچنین اولین کاهش درآمد کاپرتینویی‌ها در طی ۱۳ سال گذشته است. در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، اپل حدود ۵۱ میلیون آیفون را فروخت که پایین تر از ۶۱ میلیون گوشی فروخته شده در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته است. درآمد این شرکت نیز از ۵۸ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته، به ۵۰.۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه‌ی کاهش درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال هستند. کمپانی اپل پیش‌بینی درآمد ۴۱ تا ۴۳ میلیارد دلاری را کرده است. درآمد اپل در  سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته، ۴۹.۶ میلیارد دلار بوده است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا آیفون SE با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلاری، گوشی مناسبی برای خرید به شمار می‌رود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات