نسل جدید سوزوکی ویتارا S با پیشرانه‌ توربو معرفی شد

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
فروش سوزوکیویتارا S توربو به زودی آغاز می‌شود؛ این خودرو به جدیدترین پیشرانه‌ی توربوشارژ این شرکت مجهز شده است. در ادامه گذری خواهیم داشت بر مشخصات این کراس اوور کوچک ژاپنی. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سوزوکی ویتارا توربو به عنوان قوی‌ترین نسخه‌ی این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری است، این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان قدرت به میزان ۲۳ اسب بخار و ۶۴ نیوتون متر از نسخه‌ی استاندارد ویتارا بیشتر است. نسخه‌ی استاندارد ویتارا به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. میزان مصرف سوخت ویتارا توربو نیز تقریبا ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

Suzuki Vitara Turbo

در بخش انتقال نیرو نیز ویتارا به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار مجهز است، نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی ویتارا ۲۸ هزار دلار قیمت دارد و مدل‌هایی که به سیستم چهارچرخ محرک موقت مجهز هستند برچسب قیمتی ۳۲ هزار دلار خواهند داشت. با چنین قیمتی، سوزوکی ویتارا باید با خودروهایی چون مزدا CX-3 و هوندا HR-V رقابت کند.

Suzuki Vitara Turbo

سوزوکی ویتارا S توربو در نمای ظاهری دارای تفاوت هایی نسبت به مدل استاندارد است، در مدل توربو از جلو پنجره‌ای متفاوت و همچنین رینگ‌های آلومینیومی اسپرت به رنگ سیاه استفاده شده است. در داخل اتاق نیز مدل توربو به صندلی های چرمی و سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز است. از امکانات ویتارای توربو نیز می‌توان به سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران و چراغ‌های خودکار اشاره کرد.

Suzuki Vitara Turbo

اما امکاناتی که تمامی مدل‌های توربو و غیر توربوی ویتارا از آنها برخوردارند نیز شامل لیست زیر است:

صفحه نمایش لمسی با قابلیت ناوبری و سازگار با Apple CarPlay ، دوربین دید عقب، بلوتوث، ورودی USB، تهویه‌ی مطبوع خودکار، کروز کنترل مجهز به محدود کننده‌ی سرعت، آینه‌ها با قابلیت تیره شدن خودکار (الکتروکرومیک) و هفت عدد اربگ. ویتارای جدید همچنین موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی ANCAP استرالیا شده است.

رنگ‌ آمیزی داخل کابین ویتارا اس توربو در ۷ رنگ قابل سفارش است و می توان بدنه‌ی ویتارا را نیز به صورت دو رنگ سفارش داد که در این مدل‌ها سقف خودرو به رنگ مشکی در می‌آید. بنابر اعلام سوزوکی، ۶۰ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند تا ویتارا را با بدنه‌ی دو رنگ خریداری کنند که نشان از تقاضای بالا برای این نوع رنگ آمیزی دارد.

ویتارا دارای ۴.۱۷ متر طول است که نسبت به رقیبش مزدا CX-3 ۱۰ سنتی کوتاه‌تر است. وزن این خودرو در نسخه‌های دیفرانسیل جلو ۱۱۶۰ کیلوگرم و در نسخه‌های چهارچرخ محرک ۱۲۳۵ کیلوگرم است. فضای صندوق بار ویتارا نیز معادل ۳۷۵ لیتر بدون خواباندن صندلی های عقب است.

Suzuki Vitara Turbo

سوزوکی ویتارا در ۶ ماهی که از ورودش به بازار جهانی می‌گذرد موفق شده است که خود را به دومین محصول پرفروش سوزوکی پس از مدل سوئیفت تبدیل کند. این خودرو با فروش ۱۰۷۹ دستگاه تا پایان ماه مارس توانست ۴.۳ درصد از بازار اس یو وی های کوچک را بخود اختصاص دهد. این مقدار تقریبا یک چهارم سهم دو خودروی پرفروش بازار یعنی مزدا CX-3 و میتسوبیشی ASX، یک سوم میزان فروش نیسان قشقایی و همچنین نصف فروش سوبارو VX است. البته ویتارا دارای مزایایی نیز نسبت به رقبایش هست که می‌توان از سیستم چهارچرخ محرک بهتر، ارتفاع از سطح زمین بیشتر و مصرف کم را نام برد.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات