فولکس واگن مفهمومی T-Prime GTE در نمایشگاه پکن رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
فولکس واگن در نمایشگاه خودروی پکن از یک اس یو وی هیبریدی مفهومی رونمایی کرده و در آن نسل آینده‌ی کابین‌ها را به نمایش گذاشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با آغاز به‌کار نمایشگاه اتومبیل پکن، فولکس واگن از این فرصت استفاده کرده و اس یو وی مفهومی جدیدش با نام T-Prime GTEرا به نمایش گذاشته است. این خودروی مفهومی نسل آینده‌ی کابین خودروها را نشان می‌دهد که با استفاده از عوامل بصری، اشاره، فرامین صوتی و البته صفحه‌ی لمسی می‌توان با آن کار کرد.

T-Prime GTE از یک مجموعه‌ی مولد نیروی هیبریدی آن هم از نوع پلاگ-این بهره می‌برد که به سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی فولکس واگن با نام 4Motion نیز مجهز شده است. این مجموعه از یک الکتروموتور و یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر تشکیل شده است که مجموع توان تولیدی آنها معادل ۳۷۵ اسب بخار و ۶۹۹ نیوتون متر است و قابلیت حرکت تا شعاع ۵۰ کیلومتر را تنها با اتکا به نیروی الکتریکی دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این اس یو وی معادل ۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت است. جعبه دنده‌ی T-Prime GTE نیز از نوع هشت سرعته‌ی خودکار است. باتری‌های این خودرو دارای ۱۴.۱ کیلووات ساعت ظرفیت بوده و توانایی شارژ شدن حین حرکت را نیز دارند.

در داخل کابین این فولکس واگن تعدادی صفحه نمایش و ابزارهای ارتباطی به چشم می‌خورند و برای اولین بار در جهان از صفحه نمایش‌های منحنی شکل در یک خودرو استفاده شده است. دکتر فرانک ولش از اعضای تیم مهندسی فولکس واگن در مراسم رونمایی از T-Prime GTE گفت: "این نوع جدید از رابط کاربری انسان و ماشین خیلی سریع می‌تواند به عنوان یک استاندارد در سگمنت‌های بالاتر بازار مطرح شود چراکه این سامانه آمیخته‌‌ای از دنیای مجازی و واقعیت است."

این اس یو وی مفهومی جدید، در طراحی خارجی خود نیز طرح‌های آینده‌ی فولکس واگن برای اس یو وی هایش را به نمایش می‌گذارد. T-Prime GTE از یک جلوپنجره‌ی کرومی بزرگ برخوردار است که تقریبا تمامی قسمت جلوی خودرو را در بر گرفته و از لامپ‌های LED نیز در چراغ‌ها استفاده شده است. خط پایین پنجره‌ها از ستون D آغاز شده و تا روی درب موتور ادامه دارد، خط کمر نیز از نزدیکی چراغ‌های عقب آغاز می‌شود و تا گلگیر چرخ‌های جلو ادامه دارد، این طرح در القای نقطه‌ی ثقل ظاهری خودرو تاثیر داشته و خودرو را عضلانی‌تر و کم ارتفاع‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

در داخل کابین T-Prime GTE مشاهده می‌شود که نشان دنده‌های مقابل راننده بصورت کاملا دیجیتالی طراحی شده‌اند و صفحه نمایش منحنی شکل آن از مقابل راننده آغاز شده و تا کنسول ادامه دارد. این صفحه نمایش نمادی از طراحی داخلی خودروهای فولکس واگن در آینده است. فرمان خودرو نیز مانند خودروها اسپرت در بخش پایینی خود صاف است و روی آن کلیدهای کنترلی از نوع لمسی به چشم می خورند. تک تک امکانات این خودرو با تماس لمسی فعال می‌شوند و راننده برای فعال سازی هرکدام از آنها تنها لازم است آنها را لمس کند.

vw t-prime gte
vw t-prime gte
vw t-prime gte
vw t-prime gte
vw t-prime gte
vw t-prime gte
vw t-prime gte

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی پکن 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات