خودروی مخصوص مهمانان تاپ‌گیر به حراج گذاشته ‌شد

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
واکسهال‌ آسترا که آخرین خودروی مهمان‌های سری قبلی برنامه‌ی تاپ‌گیر بود، ستارگان بسیاری را در خود دیده است. حال تاپ‌گیر خودروی مقرون به صرفه (Reasonably priced car) خود را برای فروش گذاشته شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این خودرو جانشین خودروهای سوزوکی لیانا، شورولت لساتیِ ساخت کره ‌جنوبی ( در واقع شورولت بعد از خرید شرکت دوو موتورز، به تولید خودروهای دوو تحت نام شورولت در بعضی از بازارها اقدام می‌کرده است) و کیا Cee’d بوده است. واکسهال آسترا در سال ۲۰۱۳ در  تاپ‌گیر معرفی شد.

این خودرو با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری موسوم به Tech Line با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و بدنه هاچ‌بک در این برنامه حضور داشت. در داخل کابین نیز با نصب صندلی‌های مسابقه‌ای با کمربندهای ایمنی پنج اتصالی و رول کیجی کامل، امنیت مهمانان برنامه تامین می‌شد.

تجهیزات ایمنی افزوده باعث افزایش وزن و کاهش عملکرد حرکتی واکسهال آسترا شده بودند، اما فراموش نکنید امنیت خودرو و سرنشینان آن در اولویت است. ضمن اینکه در طی نصب رول‌کیج، کیسه‌های هوای خودرو به طور کامل غیر فعال شده‌اند.

البته این خودرو تنها آسترای این برنامه نبوده، زیرا بعضی از مهمانان این برنامه فقط با نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده خودکار مسابقه می‌دادند. از هر مدل آسترا، چندین پشتیبان وجود داشت که در صورت خرابی ناگهانی نمونه‌ی اصلی، یکی از مدل‌ها سریعا جایگزین خودروی آسیب دیده شود. میزان کارکرد این آسترای مشهور، کمتر از ۴۷۰۰ کیلومتر را است؛ اما به خاطر داشته باشید تمامی این مقدار را در مسیر مسابقه و با حداکثر دور موتور و گاهی نامهربانی‌های مهمانان پشت سر گذاشته است!

رکورد سریع‌ترین زمان طی شده در پیست تاپ‌گیر با این خودرو متعلق به خواننده جوان بریتانیایی، اُلی مرز (Olly Murs) با زمان ۱ دقیقه و ۴۴ ثانیه بوده است.

بنا بر اعلام شرکت واکسهال، تمامی پول حاصل از فروش این خودرو به موسسات خیریه‌ی مخصوصی اهدا خواهد شد. این موسسات از برنامه‌ای به نام BEN که کارگران استخدام نشده‌ی کارخانجات خودروسازی را تحت حمایت خود دارد، پشتیبانی خواهد کرد. این خودرو هم اکنون از طریق سایت eBay با پایه قیمتی ۸ هزار پوند به حراج گذاشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات