مقایسه دوربین اچ تی سی 10، گلکسی اس 7 اج و اپل آیفون 6 اس پلاس

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اچ‌ تی سی در مراسم روز دوشنبه خود از پرچمدار جدیدش رونمایی کرد. این شرکت تایوانی مدعی است بر روی نقطه ضعف همیشگی پرچمدارانش تمرکز کرده تا در اچ‌ تی سی 10 دوربین را به نقطه‌ی قوت گوشی خود تبدیل کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به مقایسه‌ی دوربین اچ تی سی 10 با گلکسی اس 7 اج و آیفون 6 اس پلاس اپل بپردازیم.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی 10 دوشنبه در ایران به صورت رسمی رونمایی شد. این گوشی هوشمند دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که مجهز به حسگر با F/1.8 و پیکسل با اندازه‌ی بزرگ ۱.۵۵ میکرون شده است تا بتواند نور خوبی را جذب کرده و تصاویری روشن را حتی در محیط‌های کم نور و تاریک ثبت کند. در ادامه ۴ تصویر از محیط‌های مختلف را می‌توانید مشاهده کنید که با استفاده از دوربین سه گوشی گلکسی اس ۷ اج، آیفون ۶ اس پلاس و اچ‌تی‌سی ۱۰ گرفته شده‌اند که هر سه دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

نمونه تصویر اول

اچ تی سی 10(1)

نمونه تصویر اچ‌تی‌سی ۱۰

گلکسی اس 7 اج (۱)

نمونه تصویر گلکسی اس ۷ اج

6 اس پلاس (۱)

نمونه تصویر آیفون ۶ اس پلاس

در این تصویر گلکسی اس ۷ اج عکس‌ها با رنگ‌های گرم‌تر ثبت کرده و نویز تصویر در مقایسه با دو دوربین دیگر کمتر است، اما اچ‌تی‌سی ۱۰ و آیفون ۶ اس پلاس رنگ‌ها را طبیعی‌تر ثبت کرده‌اند و نویز بیشتری دارند. میدان دید آیفون ۶ اس پلاس به دلیل f/2.2 نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ و گلکسی اس ۷ اج بیشتر است و توانسته جزئیات بیشتری از محیط اطراف را بدون مات کردن آن‌ها ثبت کند.

نمونه تصویر دوم

اچ تی سی 10

نمونه تصویر اچ‌تی‌سی ۱۰

گلکسی اس 7 اج

نمونه تصویر گلکسی اس ۷ اج

آیفون ۶ اس پلاس

نمونه تصویر آیفون ۶ اس پلاس

بار دیگر در این شرایط شاهد شارپ شدن بالای تصاویر گلکسی اس ۷ اج هستیم. اما هر دو گوشی گلکسی اس ۷ اج و آیفون ۶ اس پلاس توانسته‌اند جزئیات خوبی را ثبت کرده و چراغ موجود در وسط تصویر و نقش موجود روی ستون را به خوبی نمایش دهند. اما اچ‌تی‌سی ۱۰ نتوانسته جزئیات چراغ را به خوبی ثبت کند و از طرفی نور زیر پرده که از پنجره ساطع می‌شود به طور کامل جزئیات آن بخش را از بین برده و این در حالی است که آیفون ۶ اس پلاس و گلکسی اس ۷ اج توانسته‌اند چهار چوب پنجره را در تصویر ثبت کنند.

نمونه تصویر سوم

اچ تی سی 10

نمونه تصویر اچ‌تی‌سی ۱۰

گلکسی اس 7 اج

نمونه تصویر گلکسی اس ۷ اج

آیفون ۶ اس پلاس

نمونه تصویر آیفون ۶ اس پلاس

در این تصاویر شارپ شدن عکس‌های گلکسی اس ۷ اج بیشتر نیز به چشم می‌خورد به خصوص در لبه‌های ساختمان‌های موجود در تصویر که به شدت شارپ شده‌اند. بار دیگر رنگ‌ها در تصویر ثبت شده توسط گلکسی اس ۷ اج اشباع هستند. تصاویر ثبت شده آیفون ۶ اس پلاس رنگ طبیعی دارند و جزئیات آن نیز مناسب هستند اما رنگ‌های ثبت شده توسط اچ‌تی‌سی ۱۰ کمی مرده به نظر می‌رسند و از رنگ‌های طبیعی به مقدار کمی فاصله دارند.

نمونه تصویر چهارم

اچ تی سی 10

نمونه تصویر اچ‌تی‌سی ۱۰

گلکسی اس 7 اج

نمونه تصویر گلکسی اس ۷ اج

آیفون 6 اس پلاس

نمونه تصویر آیفون ۶ اس پلاس

در این سری تصاویر، عکس‌های ماکروی گرفته شده را مشاهده می‌کنید. گلکسی اس ۷ اج به دلیل داشتن f/1.7 میدان دید کمی دارد و رنگ‌ها بار دیگر اشباع هستند اما جزئیات به خوبی گرفته شده و فوکوش به خوبی انجام گرفته است. اچ‌تی‌سی ۱۰ در عکس ماکرو نتوانسته فوکوس خوبی داشته باشد و جزئیات گلبرگ‌ها را نیز به خوبی ثبت نکرده است. بار دیگر عکس ثبت شده توسط آیفون ۶ اس پلاس رنگ‌های طبیعی‌تری داشته و توانسته جزئیات خوبی را نیز ثبت کند.

نظر شما چیست؟ کدام دوربین را برتر می‌دانید؟ البته ذکر این نکته ضروری است که اچ‌تی‌سی ۱۰ مورد آزمایش نسخه‌ی دمو بوده و ممکن است در نسخه‌ی نهایی تغییراتی در بخش دوربین ایجاد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات