ایسر به اتحاد پلتفرم متن باز واقعیت مجازی (OSVR) پیوست

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در CES گذشته شرکت ریزر خبر از تولد اتحادی به نام OSVR داد که در واقع پلتفرم متن‌باز واقعیت مجازی است. حالا پس از گدشت چند ماه و عضویت شرکت‌های مختلف در اتحاد یاد شده، ایسر نیز به این جمع پیوسته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه ژانویه شرکت Razer که به ساخت سخت‌افزارهای گیمینگ مشهور است، طی رویداد CES خبر رونمایی از پلتفرم متن‌باز واقعیت مجازی را داد که به اختصار آن را OSVR نامیده‌اند. برنامه‌ریزی انجام شده به این صورت بود که در کنار واقعیت مجازی، کیت توسعه‌ی سخت‌افزاری هم وجود داشته باشد؛ همین موضوع باعث خواهد شد فناوری یاد شده همخوانی بیشتری با سیستم‌های رایانه‌ای کنونی داشته باشند و کاربران دیگر نیازی به پیش‌نیازهایی مانند هدست HTC Vive یا Oculus Rift نداشته باشند. البته که چهارچوب نرم‌افزاری (فریم‌ورک) مورد بحث به صورت متن‌باز ارائه شده و هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند از آن استفاده کند. با این‌حال همکاری شرکت‌ها در ابتدای ورود آنها به استفاده از پلتفرم یاد شده، نقش مهمی در شکل‌گیری اولیه‌ی آن در فضای واقعیت مجازی آینده‌‌ای نزدیک خواهد داشت. بر طبق خبری که در جمع رسانه‌ها توسط Razer اعلام شد، OSVR هم اکنون بیش از ۳۵۰ شرکت همکار دارد و حالا جدیدترین همکار این سیستم، شرکت ایسر است.

ایسر به مدت ۴۰ سال است که در صنعت بازی‌ّهای الکترونیکی فعالیت دارد و تا کنون محصولات مختلفی را از تلفن‌هوشمند گرفته تا کروم‌بوک و سرور و صفحه‌نمایش به تولید رسانده است. توافقی که بین این کمپانی و مجموعه‌ی متن‌باز واقعیت مجازی انجام شده بر ایجاد استاندارد برای همخوانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تمرکز دارد. این گفته یعنی احتمالا دیگر نیازی به رایانه‌های بسیار قدرتمند که مخصوص فناوری واقعیت مجازی تولید می‌شوند وجود نداشته باشد و بتوان توسط فناوری مورد اشاره با سخت‌افزارهای معمول نیز کار کرد. ذکر این نکته لازم است که بدانید هم اکنون برای استفاده از تمامی قابلیت‌های واقعیت مجازی نیاز به سخت‌افزار بسیار قدرنمند خواهید داشت. همچنین ایسر به بخش توسعه‌ی کدهای متن‌باز این اتحاد وارد شده و با تکیه بر تجربه‌ی سخت‌افزاری طولانی مدت خود و نیز تجربه‌های نرم‌افزاری فراوان، می‌تواند تا آنجا که ممکن است بهترین روش‌ها را برای استاندارد‌سازی و بهینه سازی پلتفرم متن‌باز واقعیت مجازی به کار ببرد.

اولین اقدام رسمی ایسر به عنوان عضو اتحاد متن‌باز واقعیت مجازی، عرضه‌ی یک رایانه‌‌ در آینده‌ای نزدیک است که می‌تواند با سیستم متن‌باز یاد شده هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری کار کند. از جمله مشخصات فنی بکار گرفته شده در این رایانه استفاده از پردازنده‌ی سطح بالای انویدیا به نام GTX 980 و چیپ گرافیکی Titan است. آقای کریستفر میشل که ریاست اتحاد OSVR را بر عهده دارد، در مورد ایسر اینگونه بیان داشته: 

«ما از عضویت ایسر در اکوسیستم OSVR بسیار هیجان زده‌ایم و به دنبال ادامه‌ی روند همکاری با آن‌ها خواهیم بود. استفاده از منابع خارق‌العاده‌ی این شرکت و تجربه‌ای که در تولیدات خود دارد، می‌تواند باعث پیشرفت در واقعیت مجازی شود.»

نظر شما در مورد اتحاد متن باز واقعیت مجازی چیست؟ آیا ورود ایسر می‌تواند یک سکوی پرتاب برای این اکوسیستم باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات