اضافه شدن امکانات جذاب با آپدیت جدید ابزار طراحان پاورپوینت مایکروسافت

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با بروزرسانی‌های جدیدی که برای نرم افزار پاورپوینت 2016 عرضه شده، شاهد اضافه شدن ویژگی‌های بسیار خوبی در این نرم‌افزار و بخصوص در بخش طراح (Designer) هستیم. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه نوامبر ۲۰۱۵ مایکروسافت دو ویژگی جدید را در نسخه ۲۰۱۶ نرم افزار PowePoint معرفی کرد که باعث می‌شد حتی افرادی که با طراحی آشنایی ندارند نیز بتوانند فایل‌های ارائه بسیار جذابی را ایجاد کنند. مایکروسافت نشان داده که چگونه با ساده‌سازی مراحل طراحی اسلایدها در نرم افزار مورد بحث، میزان قابل توجهی در زمان کاربران این برنامه صرفه جویی خواهد شد. این ساده سازی با خودکار کردن برخی از وظایف همراه بوده است.

یکی از ابزارهای یاد شده، Designer نام دارد که اخیرا سه آپدیت جدید را دریافت کرده و همین موضوع باعث شده تا قابلیت‌های این بخش بیشتر شود. اولین بهبود انجام گرفته به شما اجازه می‌دهد تا برای ثبت ایده‌های خود بیش از یک عکس را بکار بگیرید، بنابراین حالا می‌توانید در قالب‌ها از دو عکس نیز استفاده کنید و نیز در برخی از قالب‌های آماده گالری و آفیس حتی تا ۴ عکس را می‌توان اضافه کرد. این را هم باید بدانید که مایکروسافت برنامه دارد تا این محدودیت‌ها را در آینده به طور کلی از بین ببرد.

در مورد تصاویر صحبت کردیم، اما دومین ویژگی جدید پاورپوینت، قابلیت تشخیص چهره است که به طراحان کمک می‌کند راحت‌تر عکس افراد را تشخیص دهند. بنابراین این قابلیت می‌تواند باعث شود در هنگام برش تصاویر دقیقا بخشی که شامل صورت آن‌هاست باقی بماند و نتیجه بهتری برای نمای کلی اسلاید‌ها ایجاد شود.

powerpoint designer

و اما سومین ویژگی بروزرسانی شده، اضافه شدن بخش‌هایی در ابزار استخراج رنگ هوشمند است که می‌توان از آن برای تحلیل تصاویر اسلاید‌ها استفاده کرد تا به شکلی صحیح در طرح شما قرار بگیرند. در حال حاضر این ابزار می‌تواند بر اساس تصاویر بکار گرفته شده توسط شما در اسلاید جاری، رنگ‌هایی را برای اسلاید بعدی به صورت هوشمند انتخاب کند. ابزار مورد اشاره می‌تواند با قالب‌های جدید نیز بخوبی کار کند، اما قابلیت کار با سایر قالب‌ها در بروزسانی‌های آینده به آن اضافه خواهد شد.

ذکر این نکته نیز مهم است که بخش Designer فقط در PowerPoint 2016 وجود دارد و برای استفاده از آن باید به اینترنت هم متصل باشید چراکه این بخش با استفاده از ساختار ابری مایکروسافت کار می‌کند. اگر شما یکی از مشترکان سرویس آفیس ۳۶۵ باشید، برای استفاده از این قسمت کافی است آپدیت مورد نظر را دریفت و نصب کنید.

تیم پاورپوینت همچنین به این نکته اشاره کرده‌اند که برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانید انتظار دیدن آن‌ها را در آپدیت بعدی داشته باشید شامل متن‌های شکل‌دار، نقاط داده‌ای، و لیست‌ها می‌شوند. اگر به علاقمند به تست نسخه پیش‌نمایش کاربران Insider آفیس ۲۰۱۶ هستید، باید بدانید که این نسخه هم به تازگی منتشر شده است.

نظر شما در مورد این ویژگی‌های جدید در پاورپوینت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات