تولید کنندگان گوشی های ارزان قیمت، ضربه آیفون SE بر بازار را احساس کردند

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل با معرفی آیفون اس‌ای با قیمت مناسب، مستقیماً بازار گوشی‌های رده قیمتی پایین را هدف گرفته است. برچسب قیمتی ۳۹۹ دلاری این گوشی، بر روی فروش برخی کمپانی‌ها تأثیر زیادی داشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدت زیادی نیست که گوشی اپل آیفون اس‌ای به بازار عرضه شده است، اما این محصول در همین مدت کوتاه، تأثیر زیادی بر بازار گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت گذاشته است. بر اساس گزارش‌ها، گوشی اپل با قیمت ۳۹۹ دلاری، تأثیر زیادی بر فروش گوشی‌های شرکت‌هایی مانند هواوی، شیائومی، اوپو و ... در بازارهای نو‌ظهور داشته است.

بر اساس گزارش دیجی تایمز ، عرضه‌ی گوشی اپل آیفون اس‌ای با برچسب قیمتی مناسب در کشور چین، فشار بر روی کمپانی‌های داخلی را افزایش داده است. کمپانی‌های هواوی، شیائومی، ویوو و اوپو، تغییراتی را در میزان درآمد خود شاهد بوده‌اند.

تولید‌کنندگان قطعات در آسیا به دقت وضعیت بازار را زیر نظر گرفته‌اند و میزان ساخت قطعات خود را کنترل می‌کنند. برخی سازندگان دوربین گوشی‌های هوشمند که به دلیل تقاضای زیاد در سال ۲۰۱۵، قطعات زیادی را تولید کرده‌اند، تنها موفق به فروش ۷۰ تا ۸۰ درصد از میزان هدف خود شده‌اند.

تصمیم اپل در رابطه با تغییر منبع ولتاژ خود از ۱۵ ولت به ۲۰ ولت هم مشکلاتی را برای سازندگان این قطعات به وجود آورده و قطعات قدیمی قابل استفاده برای گوشی جدید نیستند.

این تأثیرات با توجه به حضور یک ماهه‌ی اپل آیفون اس‌ای در بازار، بسیار عمیق است. به نظر می‌رسد با وجود فروش پایین در اروپا و آمریکا، آیفون اس‌ای در بازارهای نوظهور خوب عمل کرده است.

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ آیا مشکلات شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی در چین بیشتر خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات