خودروی سرقت شده‌ فراری پس از 28 سال پیدا شد!

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
حدود ۲۸ سال پیش یک دستگاه خودروی فراری 308 GTSi در کالیفرنیا به سرقت رفته بود که با وجود تلاش گسترده‌ی نیروهای پلیس، اثری از آن یافته نشد. حال پس از نزدیک به سه دهه، فراری مذکور یافته شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دزدی خودرو همواره یکی از مشکلات جدی به شمار می‌آید و خودروسازان امروزی با قرار دادن تجهیزات پیشرفته‌‌ی نظارتی و کنترل از راه دور،کلیدهای غیر قابل کپی شدن که توسط لیزر تراش خورده‌اند، حسگر‌های تشخیص اثر انگشت و غیره، بیشتر از همیشه در این عرصه در حال مبارزه هستند.

شهر کالیفرنیا میزبان چند خط مترو است که حوالی آن همواره ‌بالاترین نرخ دزدی وجود داشته است. این محدوده از ساحل غربی شروع می‌شود، جایی که دزدان حرفه‌ای به سادگی خودروی دلخواه خود را با یدک‌کش بکسل کرده و با بار زدن آن در یک کانتینر، بار کشتی کرده و به اقیانوس می‌فرستند. البته همه‌ی خودروهای دزدیده شده به مقصد خود نمی‌رسند. به عنوان مثال این خودروی فراری 308 GTSi مدل  ۱۹۸۲، ۲۸ سال پیش دزدیده شده بود و به تازگی دقیقاً همانطور که به کشتی بار زده شده بود، پیدا شد.

این خودرو از بخش ارسال محصولات یکی از نقاط مشهور کالیفرنیا به نام اورنج کانتی ‌در ۱۹ جولای سال ۱۹۸۷ به سرقت رفت. تنها دلیلی که این خودرو توجه مامور گمرک را به خود جلب کرد این بود که شماره شناسایی خودرو پیش از این و در سال ۲۰۰۵ به نام یک فراری 208GTS که قرار بود با کشتی به نروژ حمل شود، استفاده شده بود. گشت بزرگراه کالیفرنیا، دفترخانه‌ی ملی جرایم بیمه‌ای و کارشناسان کارخانه‌ی فراری هم در تشخیص هویت واقعی این خودرو نظر دادند.

 وقتی این خودرو در دهه ۸۰ دزدیده شد، شرکت بیمه به طور کامل به صاحب این ماشین که مایل است ناشناخته باقی بماند، خسارت پرداخت کرده است. در تمام مدت ناپدید شدن, این خودرو به طور کامل پارک بوده و تا قبل از آن نیز تنها ۷۳ هزارکیلومتر رانده شده بود. هنوز علت اینکه چرا و چگونه این خودرو به مدت بسیار طولانی در این وضعیت باقی مانده بود، مشخص نیست و این‌ که چرا به صورت ناگهانی بعد از حدود سه دهه تصمیم گرفته شد که این خودرو از آمریکا خارج شود مشخص نگردیده است. این موضوع واقعا تعجب بر انگیز است که در تمام این مدت این خودرو در چه محلی نگهداری شده بود و چرا اکنون برای خروج آماده شده است؟ هم‌چنین اعلام نشده که چه کسی این خودرو را صادر و چه کسی قرار بوده این خودرو را تحویل بگیرد. مسئولین رسمی در این خصوص به طور کامل سکوت کرده‌اند.

با تمام این شرایط، از آنجایی که به صاحب اصلی (بخوانید قبلی!) این خودرو از طرف شرکت بیمه به طور کامل خسارت پرداخته شده، احتمالا این خودرو به شرکت بیمه بازگردانده و در یک حراجی فروخته خواهد شد. چون قیمت امروز این فراری در حدود ۵۰ هزار دلار است، احتمال بسیار می‌رود که در همان حراج اول این خودرو صاحب قانونی جدید خود را پیدا کند. فراری 308 GTS قدرت خود را از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر به حجم ۳ لیتر با حداکثر توان تنها ۲۱۴ اسب بخار بدست ‌می آورد ولی با توجه به وزن مناسب ۱۲۷۵ کیلوگرمی، از شتاب ۷ ثانیه‌ای برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار است. حداکثر سرعت این خودرو نی طبق اعلام فراری حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات