FBI موفق به کشف اطلاعات مفیدی از آیفون 5c مهاجم سن برناردینو نشده است

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در چند ماه اخیر یکی از اخباری که سر و صدای بسیاری را در حوزه‌ی فناوری به راه انداخته بود، نتیجه‌ی منازعه‌ی FBI با اپل برای ایجاد روزنه‌ای در iOS به منظور دستیابی این نهاد امنیتی به اطلاعات موجود در آیفون 5c یکی از مهاجمان سرن برناردینو داشت. حال گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد این نهاد امنیتی نتوانسته اطلاعات مفیدی را از این گوشی کسب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در طول ماه‌های اخیر مقاومت اپل در برابر خواست FBI به یکی از جذاب‌ترین اخبار در حوزه‌ی فناوری تبدیل شده بود، اما پس از آنکه FBI اپل را تهدید به اجبار برای انتشار کدهای توسعه‌ی iOS‌ کرد، این ماجرا به یکباره از طرف FBI رها شد. این نهاد امنیتی در آستانه برگزاری جلسه دادگاه اعلام کرد که موفق شده تا آیفون 5c یکی از مهاجمان سن برناردینو را با یاری یک کمپانی دیگر رمزگشایی کند.

حال گزارش سی ان ان نشان از این دارد که FBI با وجود پرونده‌ی جنجالی در حاشیه‌ی این گوشی هوشمند، نتوانسته داده‌های چندان به دردبخوری را از آیفون مورد نظر به دست بیاورد. براساس اطلاعات ارائه شده این گوشی هوشمند حاوی نام مخاطبان و پیام‌هایی نیست که اف ابی آی پیش از این از آن‌ها اطلاع نداشته باشد. ماموران FBI‌ امیدوار بودند تا بتوانند اطلاعاتی را در مورد تروریست‌ها از طریق اپلیکیشن‌های موجود روی این گوشی هوشمند به دست بیاورند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این گوشی هوشمند چندان هم غیرکاربردی نبوده است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که مهاجمان پس از انجام حمله‌ی تروریستی خود به منظور دریافت کمک در زمان محاصره، تماسی را با بیرون و افراد دیگر برقرار نکرده‌‌اند. همچنین باید به تغییرات فایل‌های بک آپ در آی کلاد اشاره کرد که البته با توجه به استفاده از این گوشی برای چند هفته‌ی متمادی چندان دور از انتظار نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده، با وجود اینکه این پرونده با کنار کشیدن FBI‌ از ادامه آن، متوقف شده، اما شماری از سیاست گذاران در پی آن هستند تا با تصویب قانونی، در چنین شرایطی شرکت‌های دخیل را مجبور به راائه اطلاعات مورد نیاز نهادهای امنیتی کنند. باید دید که آیا واکنش کمپانی‌ها در قبال چنین قوانینی چگونه خواهد بود؟

پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی گسترده دولت آمریکا از ارتباطات آنالوگ و دیجیتال شهروندان اغلب کشور‌ها، دیگر شیشه اعتماد کاربران به کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل شکننده‌تر شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات