شورلت وارد کشور شد؛ خودروی آمریکایی در ایران

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با ورود شورلت به ایران بالاخره پای خودروهای آمریکایی به کشور باز شد. به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، نمایندگی رسمی شورلت تمام مراحل خود را در کشور طی کرده و خودروهای آمریکایی شورلت از طریق کره جنوبی وارد بازار ایران شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

فرهاد احتشام زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:«نمایندگی شرکت شورلت تمام مدارک و گواهی‌های لازم در زمینه استاندارد، محیط زیست و دیگر مراحل قانونی را به طور کامل طی کرده است. این شرکت از طریق کره‌جنوبی فعالیتش را در ایران انجام می‌دهد.»

بنا به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خورو، تقاضای خودروسازان خارجی برای حضور در ایران به صورت واردات کامل خودرو افزایش یافته است. انتقال فتاوری جدید مزیت واردات اتومبیل‌های خارجی به کشور است.

احتشام‌زاده اعلام کرد:«نمایندگی‌ها باید بتوانند خود را با فناوری روز دنیا مجهز کنند و موظف به ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند. در کنار این کار باید فنون و علوم جدید به روز و لازم به کارکنان و مسئولان این شرکت‌ها آموزش داده شود.»

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد:«از آنجایی که مردم ایران به خودرو نگاه سرمایه‌ای دارند برندهای خودروسازی‌ که سرمایه‌گذاری بلند مدتی داشته باشند در ایران ماندگار خواهند شد؛ چرا که خدمات پس از فروش به مشتری یکی از ارکان اصلی در بازار ایران است و در عین حال باید فناوری خودروسازان خارجی در ایران به روز باشد.»

به گفته احتشام زاده، واردات خودرو در سال ۹۴ با ۵۰ درصد کاهش داشته است در حالی که در سال ۹۳ به دلیل کاهش تولید داخلی در سال ۹۲ و لجام گسیختگی بازار و نبود نظارت کافی، آمار واردات دو برابر شد. در سال ۹۴ حدود ۵۰ هزار خودرو وارد کشور شد که برابر با نیاز داخلی واردات خودرو از سال ۹۰ به بعد بوده است و پیش‌بینی می‌شود که واردات در سال ۱۳۹۵ نیز به همین میزان انجام شود.

دولت پیش‌بینی کرده است که در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد میزان تولید داخل، خودرو وارد کشور شود که این رقم هم اکنون ۴ درصد از فروش داخلی خودرو است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در پاسخ به اینکه امسال نیز معیار خودروی لوکس، حجم بالای موتور ۲۵۰۰سی‌سی در نظر گرفته شد در حالی که قرار بود قیمت نیز مد نظر گرفته شود با ابراز تأسف از اینگونه معیارها توضیح داد:«ما توضیحات و تحلیل‌های فنی خود را بر اساس مدل‌های دنیا به سازمان توسعه تجارت ارائه کرده‌ایم و معتقدیم تعیین مشخصات فنی محصول نشانگر لوکس بودن نیست بلکه قیمت آن هم باید مد نظر قرار گیرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات