۸۵ میلیون خودرو مجهز به کیسه هوای تاکاتا در آستانه فراخوانی

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اعلام کرد همچنان ۸۵ میلیون خودرو مجهز به کیسه‌ی هوای تاکاتا (Takata) در معرض خطر هستند که برای رفع مشکل فنی کیسه‌ی هوا باید فراخوان شوند و تا به حال در هیچ کمپین فراخوانی به صاحبان این خودروها جهت رفع این مشکل فنی اطلاع داده نشده است.
تبلیغات

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، شرکت تاکاتا سازنده کیسه‌های هوا را تحت فشار قرار داده تا تمامی خودرو‌های در معرض خطر را شناسایی کند.

بنا به گزارش رویترز اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه کمپینی حمایتی تشکیل داده تا ۲۸ میلیون خودرویی که احتمال خرابی ایربگ در آن‌ها وجود دارد فراخوانی شوند و از بین آن‌ها واحدهای معیوب مورد بازنگری فنی قرار گیرند. این در حالی است که کیسه‌های هوای معیوب تاکاتا تاکنون عامل تاثیرگذار در ۱۰ حادثه‌ی منجر به مرگ شناخته شده‌اند.

طبق بررسی‌های بیشتر اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، ۸۵ میلیون خودروی دیگر در معرض خطر نقص ایربگ قرار دارند. هنوز مشخص نیست که باقی ۸۵ میلیون خودروی دیگر همان عیبی را که خودروهای فراخوانده شده داشتند، را دارند یا خیر. اما این طور به نظر می‌رسد که اداره‌ی ملی ایمنی بزرگراه‌ها فهمیدن این موضوع را به شانس واگذار نمی‌کند و در صدد اطمینان از آن است.

این اخبار برای خودروسازانی که در حال حاضر به دلیل فراخوانی‌های صورت گرفته درگیر مشکلات زیادی شده‌اند ناخوشایند خواهد بود، ولی در سوی دیگر این شرکت تاکاتا است که ضربه اصلی را خورده است. این شرکت نه تنها از لحاظ مالی متحمل ضرر ۲۴ میلیارد دلاری شده، بلکه خودروسازان نیز به دلیل مشکلات به وجود آمده، به دنبال تامین کننده‌ی دیگری برای جایگزینی کیسه‌های هوای معیوب خود هستند و تاکاتا بسیاری از مشتریان خود را از دست داده است.

حال باید دید سایر ۸۵ میلیون کیسه‌ی هوای ساخت این شرکت، این فراخوان بی‌سابقه را بزرگ‌تر می‌کنند یا ابعاد قضیه در حد فراخوان‌های کنونی باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات