گرندپری چین 2016؛ دور سوم مسابقات فرمول یک در اوج هیجان

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
دور سوم مسابقات فرمول یک امروز ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در شهر شانگهای چین برگزار شد. گرندپری چین ۲۰۱۶ همراه با اتفاقات و هیجان زیادی بود. برای اطلاع از جزئیات، نتایج و تماشای لحظات حساس این مسابقه، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فرمول یک، مهم‌ترین و مهیج‌ترین شاخه از مسابقات اتومبیلرانی، امروز در مرحله‌ی سوم خود، سرشار از هیجان بود. تیم‌ها و رانندگان در این مقطع از فصل پس از شناخت بیشتر نقاط ضعف و قوت خودرو‌ها، تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز می‌کنند. شبکه‌ی ورزش در اقدامی قابل تحسین، این مسابقات جذاب اتومبیلرانی را به صورت زنده پخش می‌کند که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶

گرند‌پری چین ۲۰۱۶ با اتفاقات مختلفی همراه بود. در دور زمان‌گیری رانندگان فراری با کسب جایگاه سوم و چهارم به خوبی نشان داده بودند که در سال جاری رقابت سختی با مرسدس بنز برای کسب عنوان قهرمانی خواهند داشت و تیم مطرح آلمانی فرمول یک، قهرمانی آسانی مانند دو سال گذشته تجربه نخواهد کرد. نیکو رزبرگ راننده‌ی جوان مرسدس بنز که روز‌های خوبی با این تیم سپری می‌کند، امروز از جایگاه اول مسابقه را آغاز کرد و پس از وی دنیل ریکیاردو راننده‌ی اول تیم ردبول قرار داشت. کیمی رایکونن راننده‌ی باتجربه‌ و سباستین فتل دیگر راننده‌ی فراری نیز در جایگاه‌های سوم و چهارم استارت مسابقه قرار داشتند. نکته‌ی جالب قرار گرفتن لوئیس همیلتون دیگر راننده‌ی مرسدس بنز و قهرمان سال گذشته‌ی مسابقات، در جایگاه آخر استارت مسابقه بود، زیرا به دلیل مشکلات خودروی خود، قادر به ثبت زمان در دور‌های زمان‌گیری نشد.

فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶

اما نقطه‌ی عطف گرندپری چین، در دور اول و تنها لحظاتی پس از آغاز مسابقه بود که رانندگی بی‌احتیاط دنیل کیویات راننده‌ی تیم ردبول، باعث شد تا سباستین فتل برای جلوگیری از برخورد کیویات با وی، به سمت چپ حرکت کرده و به کیمی رایکونن هم‌تیمی خود برخورد کند که منجر به شکستن اسپلیتر و بال جلوی خودرو‌ی او شد. این موضوع به شدت باعث عصبانیت فتل شد و بلافاصله از طریق بیسیم شرایط را به تیم فراری توضیح داد. فتل حتی پس از مسابقه و پیش از وارد شدن به گاراژ نیز از طریق بیسیم از تیم خود عذرخواهی کرد. رایکونن پس از اتمام مسابقه و رسیدن به گاراژ با فتل روبرو شد که با عذرخواهی از وی، به توضیح شرایط و این مساله که چاره‌ای نداشت پرداخت.

فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶
فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶

فتل به قدری از اتفاق ابتدای مسابقه ناراحت بود که در جایگاه نیز با کیویات به مشاجره پرداخت و وی را راننده‌ای جوان و سهل‌انگار خطاب کرد. او گفت این طرز رانندگی تنها منجر به خراب شدن خودرو‌ها می‌شود و اگر مهارت رایکونن در کنترل خودرو پس از تصادف نبود، ممکن بود اتفاقات بسیار بدتری برای وی می‌افتاد. رایکونن با توجه به این که از جایگاه سوم مسابقه را آغاز کرده بود، شانس زیادی برای قرار گرفتن روی سکو داشت که این تصادف باعث شد وی در همان دور اول وارد پیت‌استاپ شده و دماغه‌ی خودروی خود را تعویض کند و سپس از جایگاه آخر (۲۲ ام) به مسابقه ادامه دهد.

اما تصادفات دور اول تنها به رانندگان فراری ختم نشد و همیلتون که سعی داشت در همان دور‌های ابتدایی با سبقت‌های پیاپی خود را به رده‌هایی ابتدایی برساند، با برخورد به خودروی فیلیپه نصر اسپلیتر وی و دماغه‌ی خودروی وی نیز آسیب دید و همانند رایکونن مجبور به مراجعه به پیت استاپ و تعویض آن شد. اما این بدشانسی‌های همیلتون به همین موارد ختم نشد و مشکلات پیاپی در تعادل نیروی اعمالی به چرخ‌ها و ترمز‌ها باعث شد که قهرمان دو دوره‌ی گذشته‌ی رقابت‌های فرمول یک روز بسیار بدی را داشته باشد و علی‌رغم تلاش بسیار، در رده‌ی هفتم قرار بگیرد.

فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶

پس از تصادفات خودرو‌ها در دور اول، دنیل ریکیاردو و نیکو رزبرگ از فرصت موجود نهایت استفاده را کردند و فاصله‌ی خود را از سایر راننده‌ها افزایش دادند. ریکیاردو که از جایگاه دوم مسابقه را آغاز کرده بود، در همان ابتدا با استفاده از سیستم ترمز و هندلینگ منحصر به فرد خودرو‌های ردبول، موفق به عبور از رزبرگ شده بود. اما این برتری طولی نکشید که در دور سوم لاستیک عقب ریکیاردو ناگهان ترکید و این موضوع منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد.

در نهایت پس از ۵۶ دور مسابقه‌ی جذاب، رزبرگ موفق شد برای ششمین گرندپری پیاپی بر سکوی نخست بایستد و سباستین فتل و دنیل کیویات نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. دنیل ریکیاردو، کیمی رایکونن، فیلیپه ماسا، لوئیس همیلتون، مکس وشتپن، کارلوس ساینز، واتری بوتاس، فرناندو آلونزو و جنسن باتن نیز در رده‌های چهارم تا دوازدهم قرار گرفتند. 

رزبرگ

گرند پری شانگهای نکات بسیار ارزشمندی برای تیم‌ها داشت. فراری به خوبی خود را به عنوان رقیبی جدی برای مرسدس بنز معرفی کرد و عملکرد راننده‌های آماده‌ی این تیم نیز زنگ خطری برای رزبرگ و همیلتون است. ردبول نیز در حال بازگشت به روز‌های اوج است و دنیل ریکیاردو به خوبی خود را به عنوان راننده‌ای قابل اعتماد نشان داده. در انتهای جدول نیز نام بزرگ مک‌لارن-هوندا مشاهده می‌شود که با وجود اخبار پیشین مبنی بر رفع مشکلات موجود، هم‌چنان ضعف پیشرانه‌های ساخت هوندا، باعث کسب نتایج ضعیف این تیم شده است. علی‌رغم حضور دو راننده‌ی قهرمان جهان سابق در مک‌لارن، فرناندو آلونسو و جنسن باتن، این تیم به کسب نتایج ضعیف خود ادامه می‌دهد. تیم جدید هاس نیز پس از کسب نتایج بسیار خوب در دو گرند‌پری ابتدایی سال ۲۰۱۶، در مسابقه‌ی امروز موفق به کسب جایگاه مناسبی نشد.

در ادامه می‌توانید رده‌بندی کلی تیم‌ها و رانندگان مسابقات فرمول یک را مشاهده کنید.

فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶
فرمول یک گرندپری چین ۲۰۱۶

همچنین در ادامه ویدیوی لحظات حساس گرند‌پری چین ۲۰۱۶ قرار گرفته که می‌توانید تماشا کنید.

لینک دانلود

دور چهارم مسابقات فرمول یک، ۱۲ اردیبهشت در روسیه برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات