اپل در سال ۲۰۱۷ از روکش شیشه ای و پنل امولد در آیفون ها استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی کو، تحلیل‌گر امنیتی KGI، گزارشی در رابطه با امکان تغییر رویه‌ی اپل در ساخت اکثر مدل‌های آیفون در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است. بر اساس این گزارش آیفون‌های جدید اپل از آلومینیوم به عنوان روکش استفاده نخواهند کرد و احتمالاً از شیشه استفاده خواهد شد. در واقع این تغییر طراحی مربوط به آیفون 7 که احتمالاً در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد، نمی‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل تصمیم دارد در آیفون‌های جدید خود، شیشه را جایگزین روکش آلمینیومی رایج مدل‌های قبلی کند. مینگ چی کو، تحلیل‌گر امنیتی KGI، معتقد است که این اقدام اپل به دلیل افزایش تعداد رقبا با بدنه‌ی آلومینیومی است و اپل در سال ۲۰۱۷ به طراحی شبیه روکش شیشه‌ای آیفون ۴، برای زبان طراحی کاملاً متفاوت و جدید روی خواهد آورد. این تغییر به اپل امکان رقابت و نوآوری دوباره را در آیفون می‌دهد.

اگر آیفون 7 از روکش آلومینیومی استفاده کند، این اتفاق برای پنجمین سال متوالی می‌افتد؛ به این معنی که حس تازگی برای کاربران از بین می‌رود. همچنین بسیاری از رقبای اپل از روکش آلومینیومی استفاده می‌کنند و آیفون در مقایسه با گذشته، به دلیل تفاوت کم با بقیه‌ی محصولات، برتری خاصی در طراحی ندارد. به دلیل پیش‌بینی‌های فروش کمتر آیفون در سال ۲۰۱۶، در سال ۲۰۱۷ اپل انگیزه‌ی زیادی برای استفاده از روکش غیرآلومینیومی و طراحی کاملاً جدید برای ایجاد رقابت را خواهد داشت.
توافق اپل و سامسونگ برای تولید پنل‌های OLED

این تحلیلگر همچنین میزان تولید آیفون‌ها در سال ۲۰۱۷ با روکش آلمینیومی را به میزان ۴۰ درصد یا کمتر تولیدات در مقایسه با ۱۰۰ درصد سال ۲۰۱۶ می‌داند؛ بدین معنی که تعدادی آیفون آلومینیومی، حداقل برای مدت کوتاه در سال ۲۰۱۷ تولید خواهند شد. این‌ها می‌تواند آیفون‌های قدیمی مانند آیفون سری  6 و 6 اس باشند.

Kou عنوان کرد که برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به وزن زیاد و مشکلات در تست سقوط روکش‌های شیشه‌ای نگران هستند. اگر‌چه تحلیل‌گران معتقدند که بازگشت به روکش شیشه‌ای برای اپل مشکل‌ساز نخواهد بود و مشکل ازدیاد وزن، با استفاده از پنل‌های آمولد از بین خواهد رفت.

اپل در آیفون 4 و 4 اس از شیشه استفاده کرده و کمپانی‌های دیگر نیز در محصولات‌شان از روکش شیشه‌ای استفاده کرده‌اند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که مشکلی برای تست سقوط از ارتفاع وجود داشته باشد. روکش شیشه‌ای مقداری از روکش آلومینیومی با ضخامت یکسان، سنگین‌تر است، اما تفاوت زیاد نیست و با استفاده از پنل‌های نازک و سبک‌تر آمولد، این مشکل حل می‌شود.

منابع بسیاری خبر از استفاده‌ی اپل از پنل‌های اولد در ابتدای سال ۲۰۱۷ و ساخت آنها توسط سامسونگ، LG Display، AU Optronics، Japan Display و Foxconn داده‌اند. Kou اعلام کرد که حداقل یک مدل از آنها صفحه‌ی ۵.۸ اینچی اولد با روکش شیشه‌ی خمیده خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با استفاده از روکش شیشه‌ای و پنل اولد در آیفون چیست؟ آیا طراحی با روکش شیشه‌ای را می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات