اچ پی کروم بوکی با نمایشگر لمسی و پشتیبانی از واقعیت مجازی می‌سازد

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اچ‌پی در پی ساخت دستگاه‌های جدید مجهز به سیستم عامل کروم است و قصد دارد این دستگاه را به ویژگی‌های جالبی مجهز کند. در ادامه به کروم بوک بالارده و جدید اچ‌پی خواهیم پرداخت. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

کروم‌بوک‌ جدید اچ‌پی از درگاه ورودی USB نوع C در کنار نمایشگری لمسی و حتی قابلیتی برای پشتیبانی از واقعیت مجازی برخوردار خواهد بود. پیش از این در ماه اکتبر شایعاتی درباره‌ی دستگاهی با نام "Chell" به عنوان نسل جدیدی از کروم‌بوک‌های پیکسل گوگل منتشر شده بود اما حالا مشخص شده که یکی دیگر از سازندگان دستگاه‌های کروم‌بوک قرار است این دستگاه بالا رده را بسازد.

hp

اچ‌پی چند وقت پیش با دستگاه ۱۵ اینچی Spectre x360 نشان داد که می‌تواند دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای بسازد. طبق کد‌هایی که فاش شده‌اند، مشخص شده که Chell از دو درگاه USB در کنار درگاه سنتی USB نوع A برخوردار خواهد بود. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به درگاه کارت‌خوان SD، بلوتوث و پردازنده اینتل Skylake نیز اشاره کرد. 

این دستگاه از ۱۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است و صفحه کلید آن با نور پس‌زمینه خواهد داشت. اما مهمتر از همه، مشخص شده که Chell قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را دارد. مرورگر‌ها می‌توانند تجربه واقعیت مجازی را فراهم کنند و ظاهرا اچ‌پی در تلاش است تا اجرای واقعیت مجازی در Chrome OS را هم فراهم کند. با این حال هنوز مشخص نشده این دستگاه به چه کارت گرافیکی مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات