اپلیکیشن رسمی "خندوانه" برای اندروید - زوم‌اپ

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خندوانه‌ را به جرات می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های در حال پخش دانست که در حال حاضر فصل سوم آن در حال پخش بوده و به تازگی نیز اپلیکیشن رسمی آن منتشر شده است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

معمولا کمتر برنامه‌ای به این درجه از محبوبیت می‌رسد که هر فردی در جامعه نام آن را شنیده باشد و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که خنداونه، در کنار برنامه‌های نود و ماه عسل پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تاریخ صدا و سیما به حساب می‌آیند. نکته‌ی جالب در رابطه با این برنامه‌ها موضوع متفاوت آن‌ها است؛ به طوری که سه برنامه‌ی برتر صدا و سیما، هر کدام از موضوعات متفاوتی از جمله ورزشی، اجتماعی و تفریحی برخوردارند که استقبال از خندوانه نشان داد که علاوه بر سریال‌های طنز که سال به سال در حال افت هستند، برنامه‌های شاد و مفرح نیز یکی از مهم‌ترین نیازهای بینندگان تلویزیونی است و خنداونه حداقل تا به اینجای کار، این خلاء را به طور کامل پر کرده است؛ به طوری که جناب خان، عروسک محبوب این برنامه تا جایی محبوب و شناخته شده است که برنامه‌ی بزرگی همچون نود، از او به عنوان مهمان برنامه‌ی نوروزی خود دعوت می‌کند. پیش از این نیز شخصیت‌های عروسکی بسیاری همچون کلاه قرمزی و فامیل دور به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده بودند؛ اما راه یافتن جناب خان به شبکه و برنامه‌های دیگر نشان از ویژگی این شخصیت دوست داشتنی دارد که اگر انصاف را رعایت کنیم، حداقل نیمی از محبوبیت خندوانه به خاطر این شخصیت عروسکی به دست آمده است. حال همزمان با فصل سوم، اپلیکیشن رسمی خندوانه نیز منتشر شده است که در ادامه به معرفی کلی و امکانات قابل دسترس آن خواهیم پرداخت.

اولین موضوعی که بعد از ورود به برنامه توجه ما را جلب کرد محیط کاربری زیبا و چشم‌نواز آن بود. رابط کاربری برنامه به نوعی طراحی شده است که در تمامی گوشی‌های موبایل قابل استفاده است؛ اما بهترین نمایشی که از آن مشاهده کردیم در صفحه‌نمایش‌های HD و بالاتر بود که در آن خوانایی متون، و کیفیت کلی برنامه در سطح ایده‌آلی قرار داشت. "خندوانه" از ۵ بخش مختلف و جالب تشکیل شده است که همانند اینستاگرام، این ۵ بخش در نوار پایین اپلیکیشن قرار گرفته‌اند.

بخش پیام‌های کاربران

بخش اصلی برنامه که به عنوان صفحه‌ی پیش‌فرض بعد از ورود به برنامه نمایش داده می‌شود، به پیام‌های ارسالی کاربران اختصاص دارد. کاربران عضو شده در اپلیکیشن "خندوانه" می‌توانند در این بخش به ارسال متن و عکس بپردازند. موضوع پیام‌ها در این بخش آزاد است و از پیام‌های تشکر از عوامل خنداونه، تا پیام‌های مناسبتی و ... همه در این بخش حضور دارند. در کنار هر پیام نیز میزان بازدید، تعداد لایک‌ها و زمان انتشار نوشته درج شده است که می‌توانید به کمک آن‌ها اطلاعات جامعی از بازخورد پیام‌ها داشته باشید. کنار هر پیام آیکنی برای اشتراک‌گذاری پیام مورد نظر نیز قرار گرفته است تا اگر پیامی را در این برنامه پسندیدید، بتوانید توسط این گزینه آن را در شبکه‌های دیگر همچون تلگرام به اشتراک بگذارید. اگر خود شما نیز علاقه به ارسال مطلب در این بخش را دارید، ابتدا باید از طریق منوی کشویی برنامه، عضو "خندوانه" شوید.

اخبار رسمی برنامه

این بخش از برنامه همان‌طور که از عنوان آن مشخص است مربوط به اخبار مربوطه به برنامه‌ی خندوانه است. در این بخش مواردی همچون معرفی مهمانان برنامه، نتایج مسابقه‌ی لباهنگ، گزارش‌های جامع از پشت صحنه و حواشی برنامه و ... منتشر می‌شود که با لمس هرکدام، متن کامل اخبار قابل مشاهده خواهد بود. در این بخش علاوه بر مطالعه‌ی اخبار، می‌توانید با عضویت در برنامه از امکان کامنت دهی نیز برای هر خبر بهره‌مند شوید. تعداد مشاهده‌ی هر خبر نیز در زیر آن درج شده است تا بازخوردهای اخبار مربوطه قابلش تشخیص باشد.

استندآپ کمدی کاربران

شاید بتوان مهمترین خصوصیت خنداونه را استندآپ کمدی‌های آن دانست که در سری دوم با برگزاری مسابقه‌ای، این سبک از کمدی را به شدت در دل بینندگان تلویزیونی جا انداخت. اگر شما هم فکر می‌کنید که کمدین خوبی هستید و از پس اجرای یک استندآپ کمدی جذاب بر می‌آیید، می‌توانید ویدیوهای خود را در این بخش ارسال کنید تا کاربران دیگر به تماشای آن بپردازند. با مراجعه به این بخش با صدها ویدیوی مختلف از کاربران عادی مواجه می‌شوید که می‌توانید به تماشای استندآپ کمدی آن‌ها مشغول شوید.

بخش کاربری و ویدئوها

اطلاعات کاربری

در صورتی که عضو برنامه شوید، می‌توانید از این بخش برای آنالیز عملکرد خود در "خندوانه" مطلع شوید. اطلاعات جامعی همچون تعداد مطالب و ویدیوهای ارسالی، تعداد استندآپ‌ها و لباهنگ‌های اجرا شده، تعداد لایک‌ها و خبرهایی که مطالعه کرده‌اید و ... در این بخش در نظر گرفته شده‌اند که با هرچه بیشتر شدن این موارد، امتیاز شما نیز در رتبه‌بندی کاربران افزایش پیدا خواهد کرد. در همین بخش یک جدول رتبه‌بندی نیز قرار دارد که نام ده کاربر برتر برنامه را به همراه میزان امتیاز نمایش می‌دهد.

ویدیوهای برنامه

بخش آخر از برنامه به ویدیوهای خندوانه اختصاص داده شده است. در این بخش شما قادر خواهید بود تا بخش‌های مختلف خندوانه را به صورت کلیپ‌های کوتاه مشاهده کنید و از مرور مجدد، یا تماشای آن‌ها برای اولین بار لذت کافی را ببرید. البته متاسفانه تعداد ویدیوهای این بخش هنوز به میزان قابل توجهی نرسیده است، اما با توجه به شروع تازه‌ی فصل سوم، و همچنین مدت زمان کمی که از انتشار برنامه گذشته است می‌توان انتظار داشت که به زودی این بخش با پیشرفت چشمگیری رو به رو شود.

برای دانلود این برنامه که در حال حاضر تنها برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات