اپل ۴۰ میلیون دلار از بازیافت دستگاه های قدیمی خود درآمد کسب کرده است

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
اپل گزارش محیط زیستی سالیانه‌ی خود را منتشر کرده است که براساس آن مشخص شده که این شرکت از بازیافت و ذوب کردن قطعات از جنس طلا در دستگاه‌های الکترونیکی، توانسته بیش از  ۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.
تبلیغات

گزارش محیط زیستی اپل به تازگی منتشر شده که اطلاعات جالبی را در خود دارد. اپل در سال گذشته علاوه بر ۲۷.۶۶ میلیون کیلوگرم استیل، آلومینیوم، شیشه و دیگر مواد صنعتی، توانسته از دستگاه‌های قدیمی ۱.۱۰۲ تن طلا نیز استخراج کند. با احتساب پول هر اونس طلا می‌توان عنوان کرد که اپل تنها از طلاهای استخراجی توانسته ۴۰ میلیون دلار کسب درآمد کند.

اما این مقدار طلا چگونه بدست می‌آید؟ در هر کامپیوتر دسکتاپ در حدود ۹ دلار فلز قیمتی وجود دارد و در هر گوشی هوشمند مانند آیفون در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی‌گرم طلا استفاده شده است که در حدود یک دلار ارزش دارد. طلا در اتصال‌ها و دیگر اجزای پردازشی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طلا به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و همچنین مقاومت در برابر تیرگی، گزینه‌ی خوبی برای ساخت قطعات الکتریکی به حساب می‌آید. با توجه به فروش میلیونی دستگاه‌های اپل، منطقی است که طرح بازیافت اپل بتواند درآمد زیادی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

علاوه بر طلا اپل توانسته نقره به ارزش ۱۰۷,۵۷۷ دلار و مس به ارزش ۶۴۷,۸۵۸ دلار را بازیابی کند. به نظر می‌رسد طرح بازیافت اپل جواب‌گو بوده و توانسته درآمد زیادی را نیز برای این شرکت به همراه داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات