نتیجه نظرسنجی: از خدمات پس از فروش کدام یک از برندهای گوشی هوشمند رضایت دارید؟

جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
رضایت مشتری شعاری است که امروزه بیشتر از همیشه آن را می‌شنویم. در بازار گوشی‌های هوشمند نیز بسیاری از شرکت‌ها به گفته‌ی خود این شعار را سرلوحه‌ی کار قرار داده‌ و سعی در جلب نظر خریداران داشته‌اند. اما این شرکت‌ها در ایران تا چه اندازه موفق بوده‌اند؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدت‌ها است که سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند از طریق شرکت‌های مختلف وارد ایران شده‌اند و از طریق این شرکت‌ها سعی دارند تا خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهند؛ با این حال برخی از این شرکت‌ها موفق بوده و برخی دیگر در این زمینه موفقیت لازم را کسب نکرده‌اند. البته شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل در ایران نمایندگی نداشته و شامل گارانتی در داخل ایران نمی‌شوند.

اما شرکت‌هایی که بیشترین فروش را دارند از جمله سامسونگ، هواوی، سونی، ال‌جی و اچ‌تی‌سی از طریق نمایندگی‌های رسمی خود وارد بازار ایران می‌شوند و البته آمار دقیقی در دست نیست که نشان دهد چه مقدار از خریداران این گوشی‌ها اقدام به خرید از طریق نمایندگی معتبر می‌کنند. با این همه به احتمال زیاد بسیاری از شما کاربران زومیت نیز از طریق این شرکت‌ها اقدام به خرید گوشی هوشمند خود کرده‌اید و شاید مواقعی نیاز به استفاده از خدمات پس از فروش نیز داشته‌اید.

به این دلیل از شما خواستیم که نظر خود را در خصوص این که از کدام‌ شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پس از فروش رضایت دارید را اعلام کنید که نتایج آن به شرح زیر است:

همان طور که در نتایج می‌بینید اکثریت کاربران از خدمات پس از فروش شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات رضایت ندارند که البته این امر با توجه به استانداردهای جهانی قابل پیش‌بینی نیز بود؛ چرا که با این استانداردها در حال حاضر فاصله‌ی زیادی داریم. البته بعد از این گزینه ال‌جی با قرار گرفتن در جایگاه دوم نشان داده است که توانسته رضایت مشتریان خود را تا حدودی بدست آورد.

پس از ال‌جی، سامسونگ و سونی در رده‌های بعدی قرار دارند. با این حال نمی‌توان از عدم رضایت اکثریت کاربران از خدمات پس از فروش به سادگی گذشت. البته دلیل این امر نیاز به تحقیق بیشتر دارد؛ ولی با توجه به تجربیاتی که داشته‌ایم می‌توان گفت که شرایط ضمانت و خدمات پس از فروش در ایران در سطح جهانی نیست و شرکت‌های ایرانی سعی می‌کنند هر چه کمتر زیر بار ضمانت‌های سخت بروند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات