سامسونگ جزئیات سیستم خنک کننده بکار رفته در گلکسی اس 7 و اس 7 اج را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی اس 7 و اس 7 اج دو پرچمدار جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ هستند که بنابه گفته این شرکت، سیستم خنک کننده بکار گرفته شده در آن‌ها بی‌نظیر بوده و تاثیر بسیار خوبی بر خنک کردن گوشی‌های هوشمند یاد شده دارد. حال این غول کره‌ای جزئیات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد این سیستم خنک کننده منتشر کرده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در زمان معرفی دو تلفن هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج، اولین کالبدشکافی‌های انجام گرفته بر روی این دستگاه‌ها نشان دهنده این بوده که در بخش پردازشی، یک سیستم خنک کننده جدید وجود دارد. سامسونگ پس از آن تایید کرد که محصولات جدیدش در واقع ویژگی یاد شده را ارائه می‌کنند. این کمپانی در باره سیستم خنک کننده بکار گرفته شده در پرچمداران جدیدش در حوزه بازی، اینگونه بیان کرده: «سیستم خنک کننده این گوشی‌ها، با یک پخش کننده بسیار کوچک حرارتی، دستگاه را خنک نگه می‌دارد و بنابراین گیمرها می‌توانند فقط بر روی برنده شدن در بازی‌ها تمرکز کنند.»

امروز نیز شرکت مورد بحث مصاحبه‌ای که با تیم مهندسی و طراحی سیستم خنک کننده گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج انجام شده را منتشر کرده است. بخشی از گفته‌های این تیم را با هم می‌خوانیم:‌ «ما می‌گویم بی‌نظیر، چراکه این سیستم در واقع باریک‌ترین و کوچک‌ترین پخش کننده گرمایی است که تا کنون دیده شده و استعدادهای مهندسی نیز این گفته را تایید می‌کنند. قطر سیستم مورد اشاره تنها ۰/۴ میلی‌متر و عرض آن نیز فقط ۰/۲ میلی‌متر است که باعث شده کوچک‌ترین سیستم بازار در این زمینه تا به امروز باشد.»

با توجه به مصاحبه انجام شده، مهندسان سامسونگ نتوانسته‌اند یکی از راه‌حل‌های موجود را برای انجام فرآیند خنک‌سازی گوشی به کار ببرند، بنابراین آن‌ها سیستم مورد نظر خود را از پایه ساخته‌اند که باعث شده بتوان از سیستم آن‌ها در کنار فلز استفاده کرد. همچنین نحوه قرار دادن خنک‌کننده یاد شده به صورتی انجام شده تا به استحکام گوشی هم کمک کند. در نتیجه پخش کننده گرمای بکار گرفته شده در گلکسی اس ۷ می‌تواند حرارت را تا ۵۰ بار بیشتر از مس خالص انتقال دهد.

لوله تخت گرمایی در خود مقداری آب دارد که به صورت مدوام تبخیر شده و به سمت پردازنده حرکت می‌کند تا آن را خنک سازد و سپس بخار مورد اشاره متراکم شده و گرما را به طور مساوی در اطراف پخش می‌کند. بنابراین از ایجاد گلوگاه‌های حرارتی توسط پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی جلوگیری می‌شود. در  نتیجه این فرآیند باعث می‌شود تا افرادی مثل گیمرها بتوانند حداکثر استفاده را از دستگاه خود ببرند چراکه سیستم خنک کننده جدید سامسونگ خنک کردن را در سطح نرم‌افزاری نیز به خوبی مدیریت می‌کند. در ادامه توضیحاتی را در مورد سیستم مورد بحث از زبان برخی از اعضای تیم مهندسی آن با هم می‌خوانیم:

Jeonggyu Jo: جدیدترین گوشی‌های سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، عملکرد بسیار خوبی دارند و فعال کردن گسترش استفاده از این ویژگی‌ خنک کننده آن‌ها می‌تواند ادامه یابد. برای پراکنده کردن گرما با روشی موثرتر، باید پخش کننده گرما را بخوبی در دستگاه جاسازی کنیم. این کار باعث شده تا اطمینان داشته باشیم که عملکرد تلفن‌های هوشمند بالا باشد و در عین حال حرارت دستگاه نیز کاهش یابد.
Haejin Lee: سیستم خنک کننده مورد اشاره تا هنگامی که مشفول استفاده از تلفن‌هوشمند باشید، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برای فهمیدن بهتر و آسان‌تر روش کار این خنک‌کننده می‌توان گفت که همانند شبکه‌ای از راه‌ها عمل می‌کند. زمانیکه ترافیکی در جاده‌ها نباشد، شما می‌توانید از مسیر‌های اصلی به راحتی حرکت کنید، ولی در ترافیک‌های سنگین استفاده از بزرگ‌راه‌ها باعث می‌شود تا ترافیک خودورها در جاده پراکنده شده و تعداد ماشین‌های هر جاده به یک نسبت کاهش یابد. پخش کننده گرما نیز، حرارت گوشی را به همین روش کاهش می‌دهد و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

در تصویر زیر می‌توانید جزئیات بیشتر را در باره نحوه عملکرد سیستم خنک کننده منحصربفرد سامسونگ ببینید.

samsung cooling system details

نظر شما در مورد این سیستم خنک کننده جدید و بی نظیر چیست؟ آیا استفاده از چنین سیستمی در گلکسی اس ۷ واقعا تاثیرگذار بوده یا خیر؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید سامسونگ به صفحه‌ی گلکسی اس 7 اج  و گلکسی اس 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات