بی ام و سری 5 به آمار فروش دو میلیون دستگاه رسید

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و یکی از مشهورترین خودروسازان جهان است که سهم خوبی از بازار را در اختیار دارد. این شرکت از فروش دو میلیونی خودروهای سدان و لوکس سری 5 از اوایل دهه ۸۰ میلادی پرده برداشته است و این خبر را تایید کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت بی‌ام‌و (BMW) به تازگی به فروش ۲ میلیون دستگاه خودروی سدان اندازه متوسط و استیشن خود در سری ۵ رسیده است. این خودروساز آلمانی فروش مدل‌های سری ۵ را از سال ۱۹۷۲ شروع کرده است و هدف از ارائه این مدل جایگزینی با مدل کوچک‌تر چهار درب "کلاس جدید" بود.

"کلاس جدید" در نهایت در سال ۲۰۰۲ به صورت دو درب عرضه شد و می‌توان آن را محبوب‌ترین مدل تاریخ بی‌ام‌و دانست. این خودرو تاثیر زیادی در افزایش فروش و حل مشکلات مالی بی‌ام‌و در دهه ۶۰ میلادی داشت.

سری ۵ BMW

در گذر سالیان، از خودروهای برجسته و موفق سری 5 BMW می‌توان به مدل M5 و 530i اشاره کرد. M5 سریع‌ترین سدان‎ جهان هنگام ورود به بازار اروپا در سال ۱۹۸۴ به حساب می‌آمد و مدل 530i نیز به عنوان اولین خودروی هشت سیلندر سری ۵ در سال ۱۹۹۲ به بازار معرفی شد.

سری ۵ BMW

BMW سال گذشته اعلام کرد که ۳۴۷ هزار دستگاه سری ۵ در نسخه‌های سدان، استیشن (Wagon) و گرند توریزمو پنج درب فروخته است. محصولات متنوع بنا به درخواست بازار تولید خواهد شد، از مدل دیزلی 518d که حداقل فروش را در اروپا در میان رقبای خود دارد تا مدل تقریباً ابر خودروی M5 که به عنوان پرچم‌دار این سری از محصولات بی‌ام‌و محسوب می‌شود.

سری ۵ BMW

نسل جدید و متحول شده‌ی سری ۵ نیز اواخر سال جاری میلادی با نام مدل ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. نسل جدید سری ۵، که نسل هفتم این سری نیز به شمار می‌رود، به صورت محدود با بدنه‌ی ماژولار فیبر کربن (که در سری ۷ کنونی استفاده شده است) عرضه خواهد شد.

پیش‌تر نیز بی‌ام‌و اعلام کرده بود که نسل جدید M5 با گیربکس دستی عرضه نخواهد شد، که حرکتی شجاعانه از خودروساز باواریا است که لذت رانندگی را در اولویت خود قرار می‌دهد.

سری ۵ BMW
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات