جزئیات ارتباط تلگرام با وزارت ارتباطات ایران در رابطه با فیلتر کانال‌های غیراخلاقی از زبان وزیر

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در حاشیه‌ی همایش اقتصاد مقاومتی و نقش آن در ICT به خبرنگاران اعلام کرد که تلگرام همکاری مناسبی در زمینه‌ی فیلترینگ کانال‌های غیراخلاقی و مستهجن با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد. برای اطلاع از جزئیات ارتباط تلگرام با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات همراه زومیت باشید.
تبلیغات

وزیر ارتباطات جزئیات ارتباط تلگرام با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را اعلام کرد. بر این اساس مشخص شد برخی از کانال‌های ایرانی به خاطر ارتباط تلگرام با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران حذف شده‌اند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: «از سال گذشته اعلام شده بود که در میان نرم‌افزارهای ارتباطی، آنهایی که به قوانین کشور احترام نگذارند و مطالب نامناسب را حذف نکنند، مسدود و فیلتر خواهند شد. هماهنگی‌هایی با تلگرام انجام شد تا آنچه دارای محتوای نامناسب است، از سوی این شبکه حذف شود. البته باید گفت که خود این شرکت هم تأکید داشته است که به هیچ عنوان در خصوص مسائل مستهجن و غیراخلاقی اجازه فعالیت نمی‌دهد.»

محمود واعظی در پاسخ به این سوال که چند کانال تلگرامی تا کنون در ایران مسدود شده‌است، گفت: «تعداد این کانال‌ها بسیار زیاد است؛ اما رقم آنها را نمی‌دانیم. ما لیستی از کانال‌های نامناسب را برای این شرکت ایمیل می‌کنیم و تلگرام در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت، خبر حذف این کانال‌ها را به ما اعلام می‌کند.»

وزیر ارتباطات درباره‌ی شایعات مربوط به حضور نماینده‌ی تلگرام در ایران تصریح کرد: «چنین موضوعی را نشنیده‌ام و نمی‌دانم و همان‌طور که اشاره شد نحوه‌ی همکاری این شرکت با ما از طریق ایمیل است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات