سامسونگ در بازار نیمه هادی ها به اینتل نزدیک می شود

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ به عنوان یک شرکت بزرگ سخت‌افزاری، در بازارهای مختلفی مشغول به فعالیت است. این شرکت در زمینه‌ی تولید نیمه‌هادی‌ها نیز سابقه‌ی درخشانی دارد و طبق آماری که به تازگی منتشر شده، سهم این شرکت از بازار این مواد به ۱۱.۶ درصد رسیده که رشدی ۰.۹ درصدی داشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی بزرگ سامسونگ که به عنوان غول الکترونیک کره نیز شناخته می‌شود، در زمینه‌ی تولید قطعات الکترونیکی و سخت‌افزار، تخصص بالایی دارد و در بازارهای مختلف این صنعت حضوری پررنگ دارد. این شرکت در بازار تولید نیمه‌هادی‌ها که استفاده‌ی زیادی در صنعت الکترونیک دارند، رقیب اصلی شرکت بزرگ اینتل است و در سال جاری با رشدی ۰.۹ درصدی، فاصله‌ی خود را با اینتل در سهم این بازار کاهش داده است.

سامسونگ در حال حاضر ۱۱.۶ درصد از بازار نیمه‌هادی‌ها در جهان را در اختیار دارد و این در حالی است که رتبه‌ی اول تولید نیمه‌هادی‌ها متعلق به شرکت اینتل است که سهمی ۱۴.۸ درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده. آمارها نشان می‌دهد فاصله‌ای این دو شرکت درطول سالیان گذشته در حال کم شدن است. این فاصله در سال ۲۰۱۲ برابر با ۵.۳ درصد بود؛ در سال ۲۰۱۳ این مقدار به ۴.۲ درصد رسید و حال شاهد آن هستیم که فاصله‌ی سهم این دو شرکت بزرگ از بازار نیمه‌هادی‌ها به ۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است. رتبه‌ی سوم بازار نیمه‌هادی‌ها به شرکت SK Hynix تعلق دارد که با سهمی ۴.۸ درصدی، بالاتر از کوالکام قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات