شرکت مشترک پژو و ایران خودرو از اردیبهشت فعالیتش را آغاز می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شروع فعالیت رسمی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو از اردیبهشت اطلاع داد و اعلام کرد که این شرکت در حال دریافت مجوز از وزارت اقتصاد، ثبت شرکت و انتخاب مدیرات است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:«آنچه به عنوان سرمایه‌گذاری خودروسازان بین‌المللی در کشورمان تعریف شده، ورود سرمایه به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک یا joint venture است  که در آن  سرمایه‌گذاری به صورت ۵۰-۵۰ میان دو شرکت داخلی و خارجی انجام شود. در این حالت آورده طرف خارجی، ۵۰ درصد است که طی سه مرحله به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم ورود می‌کند.»

صالحی نیا ادامه داد:«تاکنون شرکت مستقل مشترک میان ایران‌ خودرو و پژو تشکیل شده است که به زوردی خط تولید آن ایجاد می‌شود. در حال حاضر شرکت مشترک ایرانی-فرانسوی میان ایران خودرو و پژو در حال ثبت است که پس از آن مراحل سرمایه‌گذاری مشترک باید انجام شود زیرا ابتدا باید از سوی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوزهای لازم صادر شده و سپس مراحل ثبت شرکت پشت سر گذاشته شود.»

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش‌بینی می‌شود که شرکت مشترک پژو-ایران خودرو از اردیبهشت ماه ۹۵ به صورت رسمی و عملی کار خود را شروع کرده و وارد مراحل اجرایی شود. پس از آن اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل، مدیران میانی و سرپرستان بخش‌های دیگر باید انتخاب شوند.»

بر اساس قرارداد پژو و ایران خودرو در شرکت مشترکی که در ایران تشکیل می‌شود خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ در ابتدای نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی برابر با تابستان ۱۳۹۶ شمسی به بازار ارائه شود.

پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸

عملیات راه اندازی خط تولید و ساخت پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ تا پایان امسال انجام شده و این خودرو پس از تست‌های فنی سال آینده روانه بازار می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ سال گذشته توسط مدیرعامل ایران خودرو اعلام شد که با بازخورد منفی بازار و خریداران مواجه شد.

پژو 2008 نسخه 2017
پژو 2008 نسخه 2017
پژو 2008 نسخه 2013
پژو 2008 نسخه 2013
پژو ۳۰۱
پژو 301
پژو ۳۰۱
پژو ۳۰۱
پژو 208
پژو 208
پژو 208
پژو 208
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات