اعلام آمادگی برنی اکلستون برای فروش فرمول یک

جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برنی اکلستون مدیر ۸۵ ساله‌ی رقابت‌های فرمول یک از فروش سهام خود در کنار سهام یکی از بزرگ‌ترین سهامداران این رشته‌ی ورزشی خبر داد. برای اطلاع از جزئیات خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مسابقات فرمول یک روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند. قوانین متعدد که هر ساله تغییرات زیادی را به خود می‌بینند، باعث عصبانیت راننده و تیم‌ها شده است و در آخرین اقدام می‌توان به قوانین زمان‌گیری تیم‌ها در فصل ۲۰۱۶ اشاره کرد که با اعتراض گسترده‌ی تمامی راننده‌ها روبرو شده است. 

برنی اکلستون مدیر اجرایی فرمول یک که از سال ۱۹۷۲ برای اولین بار وارد این شاخه‌ی ورزشی شده است، کنترل قوانین، تبلیغات و حق پخش تلویزیونی این مسابقات را بر عهده دارد. برنی اکلستون و سایر مدیران این رشته‌ی اتومبیلرانی تلاش زیادی کردند با وضع قوانین مختلف،‌ به هیجان آن بیافزایند. اما عموما این قوانین نه تنها از جذابیت فرمول یک کاهید، بلکه با اعتراضات راننده‌ها و تیم‌ها نیز همراه بود. اکلستون نیز شرایط فعلی فرمول یک را راضی کننده عنوان نکرد. 

طبق اخبار منتشر شده، اکلستون به احتمال فروش سهام خود در کنار سهام یکی از بزرگ‌ترین سهامداران فرمول یک در آینده‌ی نزدیک اشاره کرد. هلدینگ بزرگ CVC که ۳۵ درصد از سهام فرمول یک را در اختیار دارد، قصد فروش سهام به قیمت تقریبی ۶ تا ۸.۵ میلیارد دلار و خروج از این رشته‌ی ورزشی را اعلام کرده است.

برنی اکلستون

برنی اکلستون در خصوص فروش سهام CVC گفت:

به نظر من CVC به زودی و به صورت رسمی تصمیم خود مبنی بر خروج از فرمول یک را اعلام خواهد کرد. دو خریدار مختلف بر مبلغ اعلام شده توافق کرده‌اند و تنها تایید نهایی CVC برای فروش سهام خود باقی مانده است.

هلدینگ خصوصی CVC Capital Partners که سرمایه گذاری‌های متعددی را در نقاط مختلف جهان کرده است، در سال ۲۰۰۷، ۱.۲ میلیارد دلار (۱.۷ میلیارد دلار با احتساب تورم) از سهام فرمول یک را خریداری کرد. این شرکت از آن زمان تا کنون نیمی از سهام خود را فروخته و اکنون تنها ۳۵.۵ درصد از سهام بزرگ‌ترین رقابت‌ اتومبیلرانی جهان را در اختیار دارد. برنی اکلستون در کنار مسئولیت کنترل سهام CVC، خود مالک ۵ درصد از سهام فرمول یک نیز هست. وی پیش از این اعلام کرده بود که CVC به دنبال خریدار برای فروش سهم خود از فرمول یک است. اکلستون یکی از شرایط فروش را خرید سهام CVC‌ و ۵ درصد سهم خود به صورت یکجا عنوان کرده بود. 

بدین ترتیب با انجام معامله، مرد ۸۵ ساله‌ی دنیای فرمول یک هیچ سهمی در این رشته‌ی ورزشی نخواهد داشت و حضور وی در راس مدیریت آن پس از ۴۰ سال در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات