وبگرد: با سرویس IFTTT زندگی آنلاین خود را متحول کنید

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سرویس IFTTT می‌تواند زندگی آنلاین شما را از همیشه راحت‌تر کند. این وب‌سایت سرویسی به کاربران خود ارائه می‌دهد که می‌تواند اپلیکیشن‌های دلخواه را به یکدیگر متصل کند تا همه آن‌ها بتوانند بدون درگیر کردن شما به بهترین شکل با یکدیگر کار کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 وب‌سایت IFTTT می‌تواند همه برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در اینترنت استفاده می‌کنید را به یکدیگر متصل می‌کند. معنای IFTTT خلاصه شده عبارت IF This Then That است که به معنی اگر این، سپس آن است. برای مثال اگر مقاله جدیدی در وب‌سایت مورد علاقه شما منتشر شد، آن را در برنامه Pocket ذخیره کن.

ifttt

سرویس IFTTT از دامنه سرویس‌های بسیار گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کانال‌های بسیار متنوعی را به یکدیگر متصل کند. از سرویس‌های مشهوری که در IFTTT وجود دارند می‌توان به Evernote، فیس‌بوک، پاکت، توییتر، اینستاگرام، اسپاتیفای، تامبلر، باکس، لینکداین، اسلک، فیدلی، ردیت، ویکیپدیا، فلیکر، یوتیوب، جیمیل، دراپ‌باکس، ترلو و موارد بسیار دیگری اشاره کرد که می‌تواند تقریبا هر کاری که در محیط آنلاین انجام می‌دهید را به یک فرآیند خودکار تبدیل کند.

آشنایی با مفاهیم IFTTT

دستورها، ارتباطات بین محصولات و اپ‌ها است. در ایفت دو نوع دستور وجود دارد: دستورهای DO و دستورهای IF. 

ifttt

دستور‌ها

دستور DO مانند دکمه عمل می‌کنند و با یک تپ کاری را انجام می‌دهند. DO را باید در قالب اپلیکیشن بر روی دستگاه اندرویدی یا iOS خودتان نصب کنید. مثلا اگر این دکمه را زدم، ترموستات را روی ۷۰ درجه تنظیم کن.

دستور IF همیشه فعال است و خودکار در پس زمینه بعد از یک رخداد فعال می‌شود. مثلا اگر عکسی در اینستاگرام گذاشتم، یک نسخه از آن را کپی کن و در یک پوشه مشخص در دراپ باکس بگذار. IF از طریق وب سایت و یا اپ مدیریت میشه و الزامی به نصب کردن اپلیکیشن وجود ندارد. اما با نصب اپلیکیشن علاوه بر مدیریت راحت دستورات، از امکاناتی که گوشی شما دارد (مثل محل قرارگیری، تماس و…) هم در تعریف دستورات قابل استفاده می‌کند.

ifttt

کانال‌ها

در IFTTT، به هر سرویس یا اپلیکیشن کانال گفته می‌شود. مثلا اگر شما می‌خواهید با اینستاگرام کاری انجام بدید، باید وارد کانال اینستاگرام بشید و آن را فعال کنید. 

شیوه کار با سرویس IFTTT

ifttt

قدم اول: در وب‌سایت IFTTT عضو شوید.

قدم دوم: به بخش کانال‌ها بروید و سرویس‌هایی که در‌ آن‌ها عضو هستید یا تمایل دارید که به IFTTT وصل شوند را فعال کنید. کافیه کانال را باز کنید، روی دکمه Connect کلیک کنید تا وارد سایت اون سرویس شوید و با لاگین کردن به اون وب‌سایت و تایید دسترسی، آن سرویس را به IFTTT متصل کنید.

قدم سوم: در دستورهای آماده، دنبال اون چیزی که می‌خواید بگردید یا خودتون یک دستور جدید بسازید. در ادامه چند سری از دستورهایی که مخصوصا در کشور خودمان کاربردی هستند رو معرفی میکنیم.

مثال‌های استفاده از IFTTT

شبکه‌های اجتماعی:

سینمایی:

کتابخوانی:

فیدلی:

دنبال کردن اخبار مورد علاقه:

برای پزشک‌ها:

کارهای متفرقه:

به یاد داشته باشید که مثال‌های گفته شده تنها بخش کوچکی از عملکرد‌هایی است که می‌توانید با IFTTT تعریف کنید و خودتون با اتصال کانال‌های مختلف و مرور بهترین کانال‌هایی که به یکدیگر متصل شده‌اند، سرویس‌های دیگری را برای خود خودکار کنید. با استفاده از این سرویس لذت شما از دنیای گسترده اینترنت چندین برابر می‌شود.

برای استفاده از این وبسایت به https://ifttt.com/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات