تماشا کنید:‌ هک حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند توسط نوع خاصی از چاپگر جوهر افشان

سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا نوعی پرینتر و جوهر خاصی تولید شده که با بهره گیری از آن‌ها می‌توان اسکنر اثر انگشت گوشی‌های هوشمند را به راحتی دور زده و گوشی را قفل گشایی کرد.
تبلیغات

 تا به حال تکنولوژی‌های مختلفی برای رمز گذاری بر روی گوشی‌های هوشمند ارائه شده که در مقابل هر تکنولوژی روش خاص خود را برای قفل گشایی گوشی هوشمند دارا است. از آنجایی که اثر انگشت هر انسانی منحصر به اوست، از این‌رو تکنولوژی اسکنر انگشت نیز از امنیت بالایی بر خوردار است. می‌توان گفت امروزه بیشتر گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده موجود در بازار به این اسکنر مجهز شده‌اند که تنها راه قفل گشایی آن، استفاده از اثر انگشت شخص است. اما حال روشی کاملا متفاوت ابداع شده که با بهره‌گیری از آن‌ می‌توان سیستم اسکنر اثر انگشت را دور زده و گوشی هوشمند را آنلاک کرد. 

به تازگی نوع خاصی از جوهر و چاپگر جوهر افشان توسط کمپانی AgIC ساخته شده که از مشخصات بخصوصی برخوردار است. علاوه بر این، برای آنلاک کردن گوشی با این روش به نوع خاصی از کاغذ نیاز است که کمپانی مذکور آن را نیز ارائه داده است. البته برخی مهندسان الکترونیک از این کاغذ برای ساخت بُرد در منزل از آن بهره‌مند می‌شوند. 

یکی از دشوارترین مراحل این هک، به دست آوردن اثر انگشت با کیفیت از شخصی است که اثر انگشت آن در دستگاه هوشمند ثبت شده است. پس از این مرحله اسکنِ تصویر اثر انگشت فرد مورد نظر به کامپیوتر منتقل می‌شود؛ البته نکته‌ی مهمی را در نظر داشته باشید که تصویر اثر انگشت باید به صورت وارونه اسکن شود تا در هنگام چاپ شدن اثر انگشت واقعی و نرمال به دست آید.

حال باید جوهر خاص شرکت AgIC را در کارتریج پرینتر قرار داده تا بتوان تصویر اسکن شده را بر روی کاغذ مخصوص پرینت کرد. برای این منظور تنظیمات پرینتر باید بر روی 200 dpi ست شده و از اندازه‌ی واقعی اثر انگشتی که چاپ خواهد شد اطمینان حاصل کرد. پس از چاپ این تصویر، می‌توان از آن به منظور قفل گشایی حسگر اثر انگشتِ گوشی‌های هوشمند بهره‌مند شد.

گوشی‌های هوشمندی همانند گلکسی اس ۶ سامسونگ و هواوی آنر ۷ با این روش قفل گشایی شدند که البته می‌توان گوشی‌های هوشمند دیگری را نیز با این متود هک کرد. متود مذکور توسط دانشگاه میشیگان ابداع شده و برای کسب جزئیات بیشتر می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات