مایکروسافت نسخه‌ لینوکسی پایگاه داده SQL را به زودی عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حالی نرم افزار محبوب پایگاه‌ داده‌ی خود را برای پلتفرم لینوکس عرضه خواهد کرد که این کمپانی تا به حال نسخه‌ی دیگری غیر از ویندوز را برای این نرم افزار ارائه نکرده بود.
تبلیغات

کمپانی مایکروسافت برای اولین بار نرم افزار پایگاه‌ داده‌ی SQL را برای پلتفرم لینوکس ارائه می‌کند. البته ناگفته نماند که مایکروسافت در حال حاضر فروش بیشتری از این نرم افزار را نسبت به سیستم عامل خود رقم می‌زند که در نتیجه فروش ویندوز نسبتا کم است.

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت:

دیتا تنها دارایی مهم شرکت است، از این‌رو استراتژی اصلی ما سیستم عامل سرور نیست.

مایکروسافت نسخه‌ی پیش نمایش نرم افزار SQL Server را برای لینوکس عرضه کرده که عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن به اواسط سال ۲۰۱۷ موکول شده است. آل گیلن در وبلاگ مایکروسافت اعلام کرد:

عرضه‌ی نسخه‌ی لینوکسی SQL Server به مشتریان حق انتخاب داده و محدودیت‌های آن را برطرف می‌کند. همچنین ما انتظار داریم نسخه‌‌ی مذکور گسترش این پایگاه داده‌ی محبوب مایکروسافت را تسریع کند.

 مایکروسافت همواره مخالف انتشار برخی نرم افزارهای رایگان، پایگاه‌ داده‌های متن باز و همچنین نرم افزارهای تجاری کمپانی‌های دیگر مانند اوراکل است که با انتشار نسخه‌ی لینوکسی پایگاه داده‌ی محبوب، وارد رقابت جدی با دیگر کمپانی‌ها می‌شود؛ کمپانی‌هایی که به دلیل قیمت بالا و عدم وجود نسخه‌ی لینوکسی دیگر قادر به استفاده از پایگاه‌ داده‌ی SQL نیستند. نرم افزارهای اینترپرایز همواره نقطه‌ی عطفی برای شرکت مایکروسافت به حساب می‌آیند؛ حتی نادلا پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تغییراتی اساسی در سهم ویندوز از بازار را به انجام رساند، همان اقدامی که حال این کمپانی برای سهم پایگاه داده‌ی خود از بازار را به انجام رسانده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات