اولین بدافزار باج گیر Mac OS X شناسایی شده است

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
کاربران اپلیکیشن Transmission که یکی از کلاینت‌های BitTorrent است، در هفته‌ی جاری هدف حمله‌ی بدافزار KeRanger قرار گرفته‌اند. این بدافزار پس از قرار گرفتن روی مک کاربران از آن‌ها در ازای در اختیار قراردادن کنترل سیستم، درخواست پول می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده کاربران اپلیکیشن Transmission که یک کلاینت BitTorrent است در هفته‌ی جاری هدف بدافزار KeRanger قرار گرفته‌اند. افرادی که این اپلیکیشن آلوده را دانلود کرده‌اند، همزمان با نصب این اپلیکیشن، بدافزار KeRanger را دریافت کرده‌اند. این بدافزار اقدام به کدگذاری داده‌های سیستم کاربر می‌کند و تنها در صورتی که مبلغ درخواست شده به توسعه‌دهندگان این بدافزار پرداخت شد، کاربر قادر است تا به اطلاعات خویش دسترسی پیدا کند.

این بدافزار باج گیر (Ransomware) در ماه‌های اخیر بسیاری از کاربران را آلوده کرده؛ بطوریکه بیمارستانی در لس آنجلس آمریکا برای بازپس گیری کنترل رایانه‌های خود مجبور به پرداخت ۱۷٫۰۰۰ دلار به گروهی ناشناس شده است. این اتفاق در ماه فوریه برای این بیمارستان روی داده است. این برای اولین بار است که یک بدافزار با این توان و قابلیت اجرایی توانسته در سیستم‌عامل OS X کاربران را تحت‌تاثیر قرار دهد. براساس اطلاعات ارائه شده، پیش از این نیز یک بدافزار باج گیر با نام FileCoder توسط کسپراسکی برای سیستم‌عامل اپل کشف شده بود که البته این بدافزار عملکرد کاملی نداشته و نواقص زیادی را به همراه داشت که همین موضوع اهمیت آن را بسیار کاهش داده است.

اپل در جهت از میان برداشتن این بدافزار اقداماتی را انجام داده که از جمله‌ی آن می‌توان به باطل کردن گواهی مورد استفاده توسط این بدافزار از ۴ مارس به این سو اشاره کرد. همچنین توسعه‌دهندگان پروژه‌ی Transmission که اپلیکیشن خود را بصورت متن باز ارائه می‌کنند، نسخه‌ی جدیدی از این نرم‌افزار را منتشر کرده‌ و پیشنهاد داده‌اند که تا کاربران نیز برای استفاده از این نسخه، نرم‌افزار خود را بروزرسانی نمایند. همچنین پیشنهاد متخصصان امنیتی برای افرادی که این بدافزار گریبان آنها را گرفته، ریستور کردن مک به آخرین نسخه‌ی پشتیبان‌گیری شده از این سیستم‌عامل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات