پردازنده‌ی بعدی اسنپدراگون، ۱۰ نانومتری خواهد بود

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که پردازنده‌ی بعدی کوالکام همچون Snapdragon 820 از هسته‌های Kryo بهره می‌برد؛ اما این بار لیتوگرافی آن به ۱۰ نانومتر کاهش می‌یابد.
تبلیغات

 بعد از مشکلات بحث‌برانگیز مربوط به دمای بالای اسنپدراگون ۸۱۰، همه نگران جایگزین آن یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ بودند. اما خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد که کوالکام موفق شده است به ترکیب طلایی، کنترل دما در کنار قدرت بالا و مصرف انرژی قابل قبول دست یابد. 

مهم‌ترین دلیل برای کنترل دمای Snapdragon 820 مربوط به استفاده از ۴ هسته از نوع Kryo است که دمای پایین در کنار بازده‌ی مناسب ارائه می کنند. 

پن جیوتنگ، تحلیل‌گر چینی اطلاعاتی درباره‌ی پردازنده‌ی بعدی کوالکام ارائه کرده است که نشان می‌دهند این پردازنده با نام مدلِ MSM8998 روانه بازار خواهد شد. این پردازنده همچنان از هسته‌های Kryo که در اسنپدراگون ۸۲۰ نیز استفاده شده، بهره می‌برد؛ اما این بار لیتوگرافی آن به ۱۰ نانومتر می‌رسد. این تراشه همچنین با مودم جدید X16 LTE مجتمع خواهد شد. 

وی همچنین گفته است که بسیاری از پرچمداران امسال به پردازنده‌ی Snapdragon 652 با نام مدلِ MSM8976 مجهز خواهند شد. این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای به اندازه‌ی کافی، قوی است تا از پس نیازهای کاربران یک گوشی پرچمدار برآید. 

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ دارای ۴ هسته‌ی مبتنی بر معماری Cortex A72 و ۴ هسته‌ی مبتنی بر معماری Cortex A53 است. پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع شده با این سیستم‌-روی-یک-چیپ نیز Adreno 510 است که جزو GPUهای قدرتمند بازار به شمار می‌رود. این پردازنده از مودم X8 LTE با پشتیبانی از Cat. 7 بهره می‌برد و قادر است اطلاعات را با نرخ ۳۰۰ مگابیت در ثانیه منتقل کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات