مایکروسافت فریم‌ورک ربات خود را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۱۶، مایکروسافت از یک چهارچوب نرم‌افزاری برای ساخت ربات رونمایی کرد. با استفاده از این فریم‌ورک توسعه‌دهندگان می‌توانند به آسانی ربا‌ت‌‌هایی بسازند که از فناوری تشخیص گفتار طبیعی و یادگیری عمیق بهره می‌برند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در جریان کنفرانس امروز بیلد ۲۰۱۶، مایکروسافت از فریم‌ورک ربات خود رونمایی کرد. در کنفرانس یاد شده مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا از قابلیت جدیدی خبر داد که مکالمه با یک پلتفرم نامیده می‌شود. ردموندی‌ها چندین ربات نرم‌افزاری را نشان دادند که هر کدام از این ربات‌ها اعمال متفاوت را انجام می‌دهند. برخی از ربات‌های نرم‌افزاری نمایش یافته، به کاربران اجازه می‌دهند تا با آن‌ها بحث کرده یا در مورد چیزهای مختلف با آن‌ها چت کنند. علاوه بر این، مایکروسافت چند ربات مخصوص اسکایپ را نیز نمایش داد که به کاربران کمک می‌کنند تا به ارسال زمان‌بندی شده بپردازند، کتاب راهنمای هتل داشته یا کارهایی مشابه انجام دهند. مورد دیگری که مایکروسافت نشان داد، ربات هوش مصنوعی بود که از دوربین گوشی هوشمند برای زیر نظر گرفتن کاربر استفاده می‌کند و به عنوان مثال می‌تواند اطراف کاربر را بررسی کند. این ربات همچنین قادر است تا به حالات احساسی چهره و مواردی از این قبیل پاسخ دهد.

bot framework

البته موارد اشاره شده فقط برخی از ربات‌های مایکروسافت هستند. در هر صورت فریم‌ورک ربات یک سرویس است که به توسعه‌دهندگان، اجازه‌ی ساخت ربات‌های سفارشی دیگری را می‌دهد. بنا بر اعلام ردموندی‌‌ها، فریم‌ورک ربات، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا چندین سرویس آنلاین مانند آفیس ۳۶۵ و Slack را با یکدیگر ارتباط دهند. شرکت مورد اشاره درباره‌ی این ربات بیان داشته:

فریم‌ورک ربات مایکروسافت هر چیزیی که برای ساخت ربات‌های کاربران نیاز است را ارائه می‌دهد؛ از اس ام اس گرفته تا ایمیل، آفیس ۳۶۵، Slack و ... همچنین می‌توانید یاد بگیرید چگونه با استفاده از فریم‌ورک یاد شده با کدهای قبلی خود نیز ربات بسازید. با استفاده از فریم‌ورک ربات مایکروسافت قادر خواهید بود به تولید جملات برای مکالمه نیز بپردازید. این فریم‌ورک همچنین امکان استفاده از فناوری پردازش زبان عامیانه را فراهم می‌کند و البته از تکنولوژی یادگیری عمیق نیز بهره می‌برد. با این ابزار می‌توان ربات‌های بسیار خوبی ساخت که امکان اتصال کاربران را با روشی که می‌خواهند، فراهم می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فریم‌ورک ساخت ربات نرم‌افزاری مایکروسافت را موفق پیش‌بینی می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات