مایکروسافت اپ استور ویندوز 10 و ایکس باکس را با هم ادغام می‌کند

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت از ساعتی پیش آغاز شده و در آن به موارد مهمی اشاره شد. یکی از این موارد، تصمیم مایکروسافت برای ادغام اپ استور ویندوز و ایکس‌باکس است. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت تصمیم گرفته است که اپ استور ویندوز و ایکس‌ باکس را با هم ادغام کند. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در این مورد می‌گوید: 

تابستان امسال و پس از انتشار بروزرسانی نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰، این دو اپ استور با هم ادغام خواهند شد تا فروشگاه اپلیکیشن واحدی ایجاد شود که از طریق تمامی دستگاه‌های ما در دسترس باشد.

این یک قدم کاملا طبیعی برای ویندوز ۱۰ است. مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده است تا برنامه‌هایی در اختیار داشته باشد که قابلیت اجرا در پلتفرم‌های ویندوز دسکتاپ، ویندوز موبایل و ایکس‌باکس را داشته باشند. اگر قرار باشد تلاش‌های مایکروسافت در این مورد به ثمر بنشیند، یکی از اصلی‌ترین قدم‌ها، ترکیب اپ استور‌های این پلتفرم‌ها خواهد بود.

استور ویندوز

از تابستان امسال و پس از انتشار بروزرسانی جدید برای ایکس‌باکس، برنامه‌های یونیورسال قابلیت نصب بر روی این دستگاه را خواهند داشت. کمپانی مایکروسافت در تلاش است تا این روند را تا حد ممکن برای توسعه‌دهندگان (از جمله سازندگان بازی) ساده کند تا بتوانند به راحتی محصولات خود را در قالب برنامه‌های یونیورسال ارائه کنند. این کمپانی در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ خود که ساعاتی پیش آغاز شد، اعلام کرد که ابزار تبدیلی ساخته است که می‌تواند به راحتی بازی‌های جدید و قدیمی را به بازی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از چند پلتفرم تبدیل کند. این ابزار جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بدون توجه به پلتفرم اصلی برنامه‌ی خود، محصولات خود را با قابلیت پشتیبانی از کاشی‌های زنده، اعلان‌ها و کنترلرهای ایکس باکس وان بسازند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات