تویوتا پریوس پرایم 2017 معرفی شد؛ افزایش برد حرکتی

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا پریوس یکی از محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی جهان است. حال تویوتا مدل ۲۰۱۷ نمونه‌ی پرایم این خودرو را در نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2016 به نمایش گذاشته است و از افزایش برد حرکتی آن به اندازه ۳۵ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص خبر داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ارتقاء سیستم هیبریدی تویوتا پریوس به مدد افزایش ظرفیت باتری موجب بیشتر شدن مزایای پربازده‌ترین خودروی تویوتا یعنی Prius Prime شده است.

تویوتا پریوس پرایم ۲۰۱۷ که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ رونمایی می‌شود، نسبت به آخرین مدل پریوس که سال گذشته پلاگین آن معرفی شد، قابلیت طی مسافت بیشتری دارد. این خودرو مسافت ۳۵ کیلومتر را می‌تواند بدون تولید هیچ‌گونه آلایندگی و در حالت الکتریکی خالص طی کند. این افزایش برد سبب شده تا برد نهایی تویوتا پریوس ۲۰۱۷ در حالت ترکیبی پیشرانه الکتریکی و پیشرانه بنزینی (Hybrid Mode) به میزان فوق‌العاده ۴۶۰ کیلومتر برسد.

مصرف سوخت تویوتا پریوس معادل با ۱.۹۵ لیتر در هر صد کیلومتر است که کمترین میزان مصرف سوخت در میان خودروهای هیبریدی پلاگین موجود در بازار را به خود اختصاص داده است. درصورتی‌که ۳۵ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص طی شود و سطح شارژ باتری‌ها به صفر برسد، مدل پریوس Prime مانند خودروهای استاندارد تویوتا با سوخت بنزین ادامه مسیر می‌دهد که مصرف سوخت ترکیبی طبق اعلام EPA  در حالت پیشرانه بنزین تنها (Engine Only) معادل با ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

مصرف سوخت استثنایی پریوس در حالت هیبرید مدیون اضافه شدن بسته باتری ۸.۸ کیلووات ساعتی است که طبق گفته شرکت تویوتا ۵.۵ ساعت زمان نیاز است تا باتری‌ها از طریق برق خانگی شارژ کامل شوند، البته با استفاده از شارژر ۲۴۰ ولت سطح این زمان شارژ به نصف تقلیل پیدا می‌کند.

تویوتا پریوس Prime اولین خودروی است که از دو موتور/ژنراتور برای سیستم پیشرانه استفاده کرده است که به‌ واسطه‌ی موتور الکتریکی و ژنراتور جریان توان میان چرخ‌ها و منابع تامین رانش به وجود می‌آورد.

مانند پریوس استاندارد، مدل Prime دارای پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۸ لیتری است که از چرخه آتکینسون بهره می‌برد و به جعبه پیوسته متغیر مجهز است. این خودرو مجهز به نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی است که سیستم ناوبری و سرگرمی را می‌توان در آن یافت. پریوس Prime دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی مناسبی است که به رانندگان امکان مدیریت شارژ خودرو از راه دور، مکان‌های ایستگاه‌های شارژ و ردیابی و مقایسه رانندگی بهینه با دوستان خود از طریق تلفن همراه را می‌دهد. تویوتا اعلام کرده که فروش پریوس Prime در پاییز سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با نمایشگاه خودرو نیویورک به صفحه‌ی نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات