شیائومی فعلا برنامه ای برای عرضه عمومی سهام ندارد

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی را باید بزرگ‌ترین استارتاپی خواند که موفق شده در طول کمتر از ۶ سال به پنجمین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. این کمپانی که از نظر مالی توانایی بالایی دارد و می‌تواند بصورت مستقل عمل کند، اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیکی تصمیمی برای عرضه‌ی عمومی سهامش به منظور جذب سرمایه ندارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی به عنوان پنجمین تولید کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان فعالیت خود را بصورت یک کمپانی خصوصی ادامه می‌دهد. این کمپانی بدون نیاز به منابع مالی، بصورت مستقل عمل می‌کند، بطوریکه هوگو بارا، قائم مقام این کمپانی به این موضوع اشاره کرده که شیائومی برنامه‌ای برای عرضه‌ی عمومی سهام در آینده‌ی نزدیک ندارد.

هوگو بارا به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی نیازی به دریافت منابع مالی نداشته و برنامه‌ای نیز در این راستا ندارد. همچنین وی از این نکته پرده برداشته که شیائومی سیاست‌هایی را برای عرضه‌ی عمومی سهام نیز دنبال نمی‌کند.

شیائومی در سال جدید میلادی در نظر دارد تا حضور خود را در کشور هند پررنگ‌تر کند. از جمله‌ی برنامه‌هایی که این کمپانی در نظر دارد تا در هند اجرا کند، ساخت دو کارخانه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند با همکاری فاکس‌کان است. این دو کارخانه به یک کارخانه‌ی موجود در این کشور اضافه خواهند شد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط بارا، شیائومی در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از گوشی‌های هوشمند تولید شده در کشور هند را در این کشور تولید می‌کند، حال آنکه احداث دو کارخانه‌ی مورد اشاره، میزان تولید گوشی‌های مورد نیاز در هند را به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد.

آخرین دور از جذب سرمایه‌ی این کمپانی به دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی باز می‌گردد که طی آن شیائومی با دریافت بیش از ۱.۱ میلیارد دلار، ارزش کل کمپانی را به بیش از ۴۵ میلیارد دلار افزایش داد.

به گفته‌ی بارا سرمایه‌ی دریافت شده توسط شیائومی در آن زمان روی بیش از ۵۰ استارتاپ سرمایه‌گذاری شده است. این ۵۰ استارتاپ شامل تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و اپلیکیشن‌هایی نظیر بازی و پرداخت است.

شیائومی در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق به دست یافتن به هدف خود نشد. این کمپانی با فروش ۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند که ۱۲ درصد از هدف اصلی فروش کمتر است، نتوانست به آنچه که در نظر داشت، دست یابد. سال گذشته هواوی با دست یافتن به رکورد فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه موفق شد تا عنوان اولین کمپانی چینی را با این میزان فروش به دست بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات