انتظار معرفی چه محصولاتی را در رویداد ۲ فروردین اپل داریم؟

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
همانطور که می‌دانید شرکت اپل رویدادی را برای روز ۲ فروردین ترتیب داده است. اما چه محصولاتی در این رویداد معرفی خواهند شد؟ در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص محصولاتی که احتمالا معرفی خواهند شد، در اختیار شما قرار دهیم، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تیم کوک در سال ۲۰۱۲ متعهد شد که از فاش شدن مشخصات محصولات آینده‌ی اپل جلوگیری کند؛ اما به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های وی در این زمینه چندان درست از آب در نیامده‌اند. اپل در پاره‌ای از موارد مانند معرفی Swift توانسته از فاش شدن اطلاعات جلوگیری کند، اما در حوزه‌ی سخت‌افزار شرایط متفاوت است؛ چرا که اپل برای تولید محصولاتی مانند آیفون و آیپد نیازمند شرکایی مانند فاکسکان است و همانطور که بارها در گذشته نیز ثابت شده، مقابله با افراد فاش کننده‌ی حاضر در چنین شرکت‌هایی عملا بی‌نتیجه است.

بنابراین به لطف اطلاعات منتشر شده توسط این افراد، ما در حال حاضر می‌دانیم که اپل در رویداد روز دوشنبه‌ی خود قصد معرفی چه محصولاتی را دارد. اگرچه معمولا اپل محصولات مهم خود را در رویداد ماه سپتامبر خود معرفی می‌کند، با این حال آنها قصد پرده‌برداری از محصولات جذابی را در رویداد ۲ فروردین دارند. در ادامه توضیحاتی در خصوص محصولاتی که احتمالا شاهد معرفی آنها خواهیم بود، بیان شده است:

iPhone SE

بدون تردید مهم‌ترین محصولی که در رویداد هفته‌ی آینده معرفی خواهد شد، آیفون جدید ۴ اینچی است که احتمالا iPhone SE نامیده خواهد شد. با توجه به آنکه iPhone 5s، آخرین آیفون ۴ اینچی اپل، حدودا دو سال و نیم پیش معرفی شده، بنابراین iPhone SE می‌تواند دستگاهی باشد که کابران با آیفون‌های قدیمی‌تر را متقاعد به مهاجرت کند.

از مشخصات سخت‌افزاری این تلفن می‌توان به چیپ NFC برای پشتیبانی از Apple Pay، پردازنده‌ی قدرتمند A9، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، بلوتوث نسخه ۴.۲ و وای‌فای 802.11ac اشاره کرد. دیگر مشخصات احتمالی iPhone SE، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K، پشتیبانی از Live Photos و قابلیت همواره فعال Hey Siri به لطف تراشه‌ی M9 خواهد بود.

بر اساس شایعات و تصاویر مختلف منتشر شده از بدنه‌ی iPhone SE، می‌توان نتیجه گرفت که طراحی این تلفن شباهت بسیار زیادی به زیباترین آیفون تولید شده توسط اپل یعنی iPhone 5s دارد.

گفته می‌شود که iPhone SE در چهار رنگ خاکستری، نقره‌ای، طلایی و رز گلد و با حدود قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

آیپد پرو ۹.۷ اینچی

بر اساس شایعات، اپل در رویداد هفته‌ی جاری از یک آیپد ۹.۷ اینچی جدید نیز رونمایی خواهد کرد. اما بر خلاف گزارشات قبلی این دستگاه آیپد ایر ۳ نبوده و در حقیقت یک نسخه‌ی کوچک‌تر از آیپد پرو خواهد بود. اگر چه ممکن است برخی افراد این موضوع را صرفا یک ترفند تبلیغاتی بدانند، اما بنظر می‌رسد که آیپد جدید شایستگی عنوان "پرو" را داشته باشد.

گفته می‌شود که آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل به یک صفحه‌نمایش 4K مجهز خواهد بود. احتمالا شاهد افزایش جزئی میزان حافظه‌ی رم، ارتقای سیستم صوتی و بکارگیری پردازنده‌ی بسیار قدرتمند A9x نیز خواهیم بود. بر اساس تصاویر شماتیک و اطلاعات منتشر شده، این دستگاه از یک فلش LED و پشتیبانی از Apple Pencil نیز بهره برده و ضخامت آن نیز به مقدار کمی از آیپد ایر ۲ بیش‌تر خواهد بود.

بر اساس گزارشات مختلف پیش‌بینی می‌شود اپل برای مدل پایه‌ی این آیپد با حافظه‌ی ۳۲ گیگابایت و بدون اتصال شبکه، برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار را در نظر گرفته باشد.

بند‌های جدید برای اپل واچ و شراکت‌های جدید

در ابتدا گزارشاتی مبنی بر معرفی اپل واچ ۲ در رویداد ۲ فروردین به گوش می‌رسید، اما اکنون می‌دانیم که این موضوع حقیقت ندارد. در حال حاضر شایعات حاکی از آن هستند که اپل مجموعه‌ای از بندها با طراحی و رنگ‌های متنوع را برای اپل واچ معرفی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که اپل نسخه‌ی با رنگ مشکی از بندهای Milanese Loop و NATO را معرفی کند. علاوه بر این احتمالا شاهد بندهای جدید تولید شده توسط شرکت هرمس باشیم. همچنین گفته می‌شود که اپل در این رویداد آغاز همکاری خود با شرکای جدیدی را نیز در خصوص اپل واچ اعلام خواهد کرد.

iOS 9.3

با توجه به آنکه اپل تا کنون ۷ نسخه‌ی بتا از iOS 9.3 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده، بنابراین به احتمال زیاد شاهد معرفی رسمی این نسخه از سیستم‌عامل iOS در رویداد هفته‌ی جاری خواهیم بود. اگرچه معمولا به روزرسانی‌های iOS در اواسط سال چندان جذاب نیستند، اما بنظر می‌رسد که نسخه ۹.۳ از این سیستم‌عامل به لطف قابلیت‌های جذابی مانند Night Shift و پشتیبانی تاچ آیدی از Notes، از این قاعده مستثنی باشد.

بروزرسانی‌های جزئی بیشتر

و در پایان شایان ذکر است که احتمالا اپل نسخه‌ی جدیدی از tvOS و watchOS را نیز معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات