مرسدس بنز GLC43 AMG پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز از شاسی‌بلند جدید خود با نام GLC43 AMG پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶، رونمایی کرد. برای اطلاع از جزئیات جدیدترین خودروی مرسدس بنز، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی نیویورک مرسدس بنز مشخصات مدل GLC جدید را اعلام کرد. نسخه‌ی اسپرت این خودرو که با کد GLC43 AMG عرضه خواهد شد و با ۳۶۲ اسب بخار خودرویی ایده‌آل برای خانواده‌های کم جمعیت خواهد بود.

همانند سایر مدل‌ها با کد ۴۳، این خودرو نیز قدرت مورد نیاز خود را از پیشرانه‌ی تویین توربو شش سیلندر خورجینی تامین می‌کند که ۳۶۲ اسب بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۸۲ پوند فوت گشتاور را در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این پیشرانه‌ی شش سیلندر قدرت خود از طریق یک جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار به هر چهار ‌چرخ ارسال می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک مرسدس بنز موسوم به 4MATIC نیرو را با نسبت ۳۱/۶۹ بین محور های جلو و عقب تقسیم می‌کند. جعبه دنده‌ی مدل AMG به حالت اسپرت پلاس نیز مجهز شده است که سایر مدل‌های GLC فاقد آن هستند؛ این حالت زمان تعویض دنده را در جعبه‌دنده به حداقل می‌رساند.

بر اساس گفته‌های مرسدس بنز، GLC43 AMG قادر است در ۴.۸ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز بصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو تفاوت‌های زیادی با GLC300 دارد. در نمای بیرونی GLC43 از سپرهای اسپرت AMG و جلوپنجره‌ی کرومی به رنگ مشکی براق با طرح‌ الماسی بهره‌مند است. دیگر تغییرات ظاهری هم شامل خروجی‌های اگزوز اسپرت و رینگ‌های ۲۰ اینچی به رنگ مشکی براق هستند. سایز تایرهای این خودرو در جلو ۲۵۵/۴۵ و در عقب ۲۸۵/۴۰ است.

در داخل کابین GLC43 AMG اولین نکته، استفاده از نشان‌دهنده‌های اسپرت AMG است که تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را مندرج شده‌اند و مورد دیگر هم فرمان اسپرت با بخش پایینی تخت است که با چرم و دوخت قرمز رنگ تزیین شده است. صندلی‌های اسپرت جدید نیز حمایت بهتری از بدن سرنشینان به ارمغان می‌آورند.

در زیر پوست GLC43 سیستم فنربندی بادی با دمپر‌های فعال به چشم می‌خورند و قابلیت ارائه‌ی سه نوع حالت رانندگی را دارند. سیستم کنترل پایداری نیز سه نوع تنظیم مختلف را دارد؛ هم‌چنین باید به سیستم دینامیک AMG اشاره کرد که در پنج سطح مختلف تنظیم می‌شود؛ ضمن اینکه امکان شخصی‌سازی جزئیات تنظیمات توسط راننده نیز وجود دارد. راننده با استفاده از این قابلیت می‌تواند تغییراتی را در عملکرد پیشرانه، جعبه‌دنده، سیستم تعلیق و فرمان اعمال کند. برای بهبود هندلینگ و پایداری در پیچ‌ها هم در تعلیق جلو از بازوهای مفصلی جدید و در هر چهار چرخ هم از بوش‌های مستحکم‌تر و کمبر منفی بیشتری استفاده شده است. ترمزها هم نسبت به مدل استاندارد تغییر کرده و اکنون از دیسک ۱۴.۲ اینچی در جلو و ۱۲.۶ اینچی در عقب استفاده شده است.

مرسدس بنز glc43 amg

مرسدس بنز GLC43 AMG مدل ۲۰۱۷ انتهای سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.             

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات