توصیه‌ هایی برای خرید گوشی در نوروز

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خرید همیشه حال و هوای خوبی دارد، مخصوصا روزهای پایانی سال و اواخر اسفند که همه‌ی بازارها شلوغ است و خرید و فروش رونق دارد. بازار موبایل هم دست‌کمی از سایر بازارها ندارد. این روزها اگرچه فروشندگان از میزان فروش و کسادی کسب و کارشان می‌نالند، اما بازارهای موبایل هم شلوغ است. اگر در این روزهای پایانی سال تصمیم به خرید گوشی دارید و مدل مورد نظر را انتخاب کرده‌اید با زومیت همراه باشید تا به توصیه‌هایی برای خرید گوشی بپردازیم.
تبلیغات

بسیاری از افراد دل خوشی از خرید به‌ویژه گوشی‌های موبایل ندارند و از اینکه فروشنده توانسته پول زیادتر از حدی که برای گوشی تعیین شده از خریدار دریافت کند یا گوشی دست دوم را به جای نو به وی قالب کرده، ناراضی هستند.

گاهی همین خریدهای کوچک به کلانتری و دادگاه کشیده می‌شود و نه تنها خریدار متضرر می‌شود که هزینه‌ی بیشتری هم باید برای رفع و رجوع خریدی که انجام داده بپردازد.

اگرچه در بسیاری از موارد، فروشنده را مقصر می‌دانیم و تصور می‌کنیم که در هر صورت در نهایت این مشتری است که متضرر می‌شود، اما قبول کنیم که خیلی وقت‌ها مشتریان هم مقصر هستند و برخی مواقع به دلیل ناآگاهی و نداشتن دانش کافی هنگام خرید، خود باعث می‌شوند که فروشنده از این ناآگاهی استفاده کرده و کالای مورد نظر را با قیمت بیشتر یا به شکل تقلبی به وی قالب کند.

بر این اساس در این گزارش قصد داریم به مواردی بپردازیم که با در نظر داشتن آن‌ها، مشتری کمتر متضرر شود و خرید بهتری داشته باشد.

توصیه می‌کنیم اگر برای خرید گوشی قصد عزیمت به بازارهای موبایل را دارید، ابتدا در مورد کالای مورد نظرتان تحقیق و بررسی کنید.

  • در اولین فروشگاه خرید نکنید، حتما از چندین فروشگاه مختلف جویای قیمت شوید.
  • پس از اینکه مدل مورد نظر را انتخاب و تصمیم به خرید گرفتید، حتما فاکتور خرید را با قیمت دقیق و شماره مدل گوشی از خریدار دریافت کنید.
  • شماره سریال درج شده روی جعبه را با گوشی و نیز فاکتور مطابقت دهید.
  • فاکتوری که دریافت می‌کنید حتما سربرگ داشته و مهر فروشگاه روی آن حک شده باشد.
  • داخل جعبه را به دقت بررسی کنید و از فروشنده بخواهید روی فاکتور قید کند که لوازم دستگاه خریداری شده اصلی هستند. (فاکتور همانند چک است و در صورتی که بروز هرگونه مشکل، از سوی مراجع ذیربط قابل پیگرد قانونی است) بنابراین به راحتی می‌توان در صورت تخلف از فروشنده ادعای خسارت کنید.
  • اگر پول نقد پرداخت نمی‌کنید از فروشنده بخواهید که دستگاه Pos را در اختیارتان قرار دهد تا خود اقدام به کشیدن کارت کنید. رمز عبور خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید.
  • در صورتی که فروشنده در فاکتور خریدتان مالیات ارزش افزوده لحاظ کرد، نشان دادن برگ مالیاتی (حاوی کد اقتصادی) از سوی وی الزامی است.
  • اما مهم‌ترین کاری که باید پیش از خروج از فروشگاه انجام دهید، باز کردن جعبه و اطمینان از صحت خریدی است که انجام داده‌اید. چرا که در بسیاری موارد پیش می‌آید فروشنده گوشی نو را به خریدار نشان داده و بعد از خروج خریدار از فروشگاه متوجه شده که گوشی دست دوم داخل جعبه قرار داده و خریدار نمی‌تواند ثابت کند که گوشی مورد نظر وی داخل جعبه نبوده است.

امیدواریم در روزهای آخر سال خرید خوبی داشته باشید. اگر شما هم هنگام خرید با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اید آن را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات