نظرسنجی: بهترین گوشی هوشمند سال ۱۳۹۴ کدام است؟

یک‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سال ۱۳۹۴ سال پرباری برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند بود چرا که شاهد معرفی گوشی‌های بسیار قدرتمند و البته متنوعی نیز بودیم. حالا که به پایان سال ۹۴ نزدیک می‌شویم، به نظر شما بهترین گوشی هوشمند سال ۱۳۹۴ کدام بوده است؟
تبلیغات

سال ۱۳۹۴ روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند، سالی پربار برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند که شاهد معرفی گوشی‌های متنوعی بودند. در ادامه نظر شما را در مورد بهترین گوشی هوشمند سال ۹۴ جویا خواهیم شد. گوشی‌های هوشمند چرخه‌ی میلادی دارند و نمی‌توان براساس هر سال شمسی بهترین‌های بازار را با یکدیگر مقایسه کرد. به عنوان مثال فاصله‌ی کمی تا عرضه‌ی آیفون ۷ داریم اما به هر حال بسیاری از گوشی‌های سال میلادی نیز معرفی شده‌اند و این نظرسنجی می‌تواند آمار مناسبی برای شرایط فعلی بازار باشد.  

در این لیست شاهد حضور گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۵ به عنوان نمایندگان سامسونگ هستیم. سامسونگ در طول سال دو پرچمدار معرفی می‌کند که پرچمداران امسال این شرکت نیز دو گوشی شایسته هستند که علاوه بر کیفیت ساخت بسیار خوب، سخت‌افزار قدرتمندی داشته و شاید کمتر ایرادای را بتوان به آن‌ها وارد دانست. گلکسی اس ۷ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ یا اکسینوس ۸۸۹۰ شده و گلکسی نوت دارای پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ هستند و از طرفی هر دو دارای چهار گیگابایت رم نیز هستند.

لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال نیز پرچمداران ویندوزی امسال مایکروسافت هستند که گوشی‌های بسیار قدرتمندی نیز به شمار می‌روند. کیفیت ساخت مناسب، سخت‌افزار قدرتمند و دوربین بسیار خوب همگی نکات قوت این دو گوشی هستند که از لحاظ قدرت پردازشی نیز بسیار قدرتمند به حساب می‌آیند.

وی ۱۰ ال‌جی و البته ال‌جی جی ۵ هر دو امسال پرچمداران ال‌جی بودند که البته هر دو نیز حرف زیادی برای گفتن داشتند. بدنه‌ی مقاوم آزمایش شده با توجه به استانداردهای نظامی، دو دوربین سلفی و البته نمایشگر ثانویه همگی نوآوری‌های ال‌جی در وی ۱۰ بودند اما شاید بزرگ‌ترین تغییرات را در جی ۵ شاهد بودیم. گوشی نیمه ماژولار و فلزی که می‌توان باتری آن را تعویض کرد و دو دوربین در پشت دستگاه نیز همگی باعث شدند تا جی ۵ گوشی انقلابی به شمار برود.  همه‌ی این تغییرات را در کنار پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم قرار دهید تا جی ۵ را بتوانیم یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بخوانیم.

سونی نیز با خانواده‌ی گوشی‌های سری زد ۵ خود پا به عرصه‌ی رقابت گذاشت. گوشی‌های خوش ساخت که البته در سه ابعاد مختلف عرضه شدند تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهند. البته در این بین نباید از نوآور‌ی‌های سونی نیز به راحتی گذشت. زد ۵ پریمیوم اولین گوشی دارای صفحه نمایش 4K است و از طرفی خانواده‌ی زد ۵ اولین گوشی دارای حسگر اثر انگشت در فریم کناری هستند. دوربین قدرتمند و البته قدرت پردازشی عالی همگی از نکات قوت پرچمداران سونی هستند.

اچ‌تی‌سی با این که سال خوبی را پشت سر نگذاشت اما با این حال برندی معتبر و البته با سابقه است که علاقمندان خاص خود را دارد. وان ام ۹ اچ‌تی‌سی هر چند در زمینه‌ی طراحی تفاوت زیادی با ام ۸ نکرده اما با این حال گوشی بسیار خوش ساخت و زیبا به شمار می‌رود. وان ام ۹ اندکی ضعیف‌تر از رقبای خود در این لیست است که امری طبیعی است چرا که در حدود یک سال از زمان معرفی آن گذشته است و چیزی تا زمان معرفی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی باقی مانده است. 

گوگل امسال برای اولین بار با هدف ساخت نکسوسی قدرتمند رو به هواوی آورد. گوشی‌های نکسوس همواره به دلیل همراه شدن با اندروید خام مورد توجه علاقمندان بوده‌اند و در سایر موارد مانند دوربین و شارژدهی باتری از رقبای خود ضعیف‌تر عمل می‌کردند. اما این بار گوگل عزم خود را جزم کرد تا گوشی قدرتمند را روانه‌ی بازار کند و باید گفت که تا حدود زیادی نیز موفق بوده است. نکسوس ۶ پی گوشی بسیار قدرتمند است که کیفیت ساخت عالی داشته، دوربین آن بسیار خوب است و البته شارژدهی باتری مناسبی نیز دارد. نکسوس ۶ پی شاید اولین گوشی نکسوسی باشد که به جز اندروید خام جذابیت‌های زیادی برای کاربران عادی نیز دارد.

مقاله‌های مرتبط:

    هواوی امسال نیز گوشی‌های متنوعی را معرفی کرد، اما میت ۸ با توجه به موفقیت چشم‌گیر اسند میت ۷ توانست بار دیگر توجهات را به خود جلب کند. کیفیت ساخت فوق‌العاده در کنار سخت‌افزاری قدرتمند و البته شارژدهی خارق‌العاده‌ی باتری باعث شده‌اند تا میت ۸ هواوی رقیبی قدرتمند برای حاضران در لیست تبدیل شود.

    حال نوبت شما است تا نظر خود را اعلام کنید. به نظر شما بهترین گوشی هوشمند سال ۹۴ کدام گوشی بوده است؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات