رئیس جمهوری از ساینا، موتور دیزلی سواری و موتور توربوشارژ پیشرفته رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
مطالعه 4 دقیقه
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودروی داخلی، از ساینا خودروی جدید سایپا، موتورهای دیزلی مخصوص سواری و موتورهای توربوشارژ ایران رونمایی کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودروی داخلی دیدن کردند. 

در حاشیه‌ی این دیدار حسن روحانی خودروی ساینا، محصول جدید سایپا را به صورت رسمی مجددا رونمایی کرد. سایپا ساینا از دی‌ماه امسال برای تحویل در فروردین و اردیبهشت ۹۵، پیش فروش شد.

رونمایی روحانی از ساینا

ساینا از لحاظ فنی مانند تیبا است و از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با حداکثر توان خروجی ۸۰ اسب بخار بهره می‌برد. نسخه‌ی EX این اتومبیل بنا به شرایط اعلام شده توسط گروه خودروسازی سای‍پا قرار است با قیمت ۲۸ میلیون و یکصدهزار تومان به بازار عرضه شود. این درحالی است که نسخه‌ی EX تیبا با مشخصات فنی برابر با این خودرو و حتی قدرت ۷ اسب بخار بیشتر با قیمت ۲۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان یعنی ۳ و نیم میلیون تومان کمتر به فروش می‌رسد.

همچنین رئیس جمهوری موتورهای درون‌سوز «توربوشارژ پیشرفته» و «دیزل سواری» را رونمایی کرد. موتورهای درون‌سوز «توربوشارژ پیشرفته» و «دیزل سواری» سطحی جدید از تکنولوژی در صنعت خودرو به شمار می‌روند که با طراحی و تولید آنها، گامی مهم در رسیدن به استانداردهای بین‌المللی صنعت خودرو جهان برداشته شده است.

 استاندارد آلایندگی موتور ملی دیزل سواری، یورو ۵  بوده و حجم ۱۵۰۰ سی‌سی دارد که مصرف سوخت آن حدود ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. میانگین کاهش مصرف سوخت به میزان ۳۰ درصد، کاهش ۴۰ درصدی آلایندگی‌های خروجی نسبت به موتور مشابه بنزینی، دوام و قابلیت رانندگی بهتر و اطمینان بالا و کاهش هزینه‌های نگهداری و شتاب‌گیری مناسب، از مهم‌ترین مزایای قوای محرکه دیزل است.

 نسل جدید موتورهای توربوشارژ نیز که در آیند‌ه‌ای نزدیک روی خودروهای تولیدی ایران خودرو نصب خواهد شد با افزایش بسیار بالای کارایی همراه خواهد بود و حداکثر توان خروجی ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۸۸ نیوتن متر یکی از مزایای این نسل از موتورها به شمار می‌رود.

سامانه‌های جدید «تاکسی هوشمند (آلفا تاکسی)» نیز صبح امروز با حضور رییس‌جمهور رونمایی شد. این سامانه دارای قابلیت‏‌های متعددی از جمله محاسبه‌ی دقیق کرایه با استفاده از ترکیب تاکسی‌متر و GPS، پرداخت کرایه با کارت شهروندی و کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب، مکان‌یابی خودکار خودرو و اعزام هوشمند، اتصال به ECU خودرو و عیب‏‌یابی از راه دور و اینترنت سرنشینان است. این سامانه از نیمه‌ی نخست سال ۹۵ بر روی تاکسی‌‌های سمند و پژو ۴۰۵ نصب و فعال‏سازی خواهد شد.

مشخصات فنی دقیق انواع خودروهای شرکت سایپا، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌‌های این خودروساز را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات