بررسی هدست H570e لاجیتک

یک‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
مطالعه 6 دقیقه
هدست لاجیتک H570e مدل جدیدی از هدست‌های قدرتمند و زیبای شرکت لاجیتک است که از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برد. اگر در مراکز تماس مشغول به کار هستید یا زیاد بازی می‌کنید و موسیقی گوش می‌دهید، در ادامه هدستی بسیار با کیفیت، سبک و راحت را به شما معرفی می‌کنیم. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

در برخی از شغل‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی ارتباط با مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد و بخش‌هایی مثل مراکز تماس این وظیفه را باید در طول روز داشته باشند. مشکل ارتباط دائم با تلفن‌های معمولی در دست گرفتن تلفن یا خستگی بیش از حد است. با هدست‌های جدید که می‌توانند این ارتباط را به شیوه‌ای بهتر و بسیار راحت‌تر برقرار کنند و همچنین تک گوشی بودن آن‌ها باعث می‌شود تا ارتباط با همکار‌ها نیز دچار اختلال نشود هدست H570e از شرکت لاجیتک است که کیفیت و راحتی را با یکدیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

هدست H570e توسط شرکت پانا برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفت.

 کیفیت و طراحی ساخت

برند لاجیتک را با کیفیت بسیار بالا و ساخت ابزار‌هایی بسیار کاربردی می‌شناسیم؛ این کمپانی در جدیدترین تلاش خود سعی کرده تا هدستی بسیار سبک، راحت و با کیفیت را برای کسانی طراحی کند که قصد دارند به صورت طولانی مدت از آن استفاده کنند. هدست مورد بحث ما مونو یا همان تک گوشی است که البته مدل استریو هم دارد. 

این هدست جهت کار با انواع نرم افزارهای Voip طراحی شده و دارای دو نوع است: 

تک گوشی: این هدست‌ها جهت اپراتوری و پاسخگویی‌های مراکز تماس مناسب‌تر هستند و برای کارهای مداوم طراحی شده‌اند؛ چرا که علاوه بر اینکه از لحاظ علمی ثابت شده، با آمارگیری از افرادی که برای مدت زیاد از هدست استفاده می‌کنند این نتیجه حاصل شده که اگر یک گوش آزاد باشد به طوری که انسان صدای اطراف را نیز بشنود، در کاهش آسیب به فرد در دراز مدت تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

دو گوشی: به طور کلی هدست‌های دو گوشی را می‌توان بیشتر جهت گوش کردن به موزیک یا کارهایی که بیشتر از یک یا دو ساعت نباشند مناسب دانست.

سیم این هدست را می‌توان بزگترین پاشنه آشیل آن دانست که می‌تواند خیلی راحت شما را مجبور به خرید هدست جدید یا تعمیر همین دستگاه کند. در اوایل شرکت‌های سازنده از سیم‌هایی استفاده می‌کردند که درون آن رشته های ابریشمی را به همراه سیم می پیچیدند و به این روش با کشیده شدن سیم، فشار بر روی تارهای ابریشم وارد می‌شد و به دلیل استحکام تارهای ابریشم، سیم به راحتی دچار قطعی نمی شد؛ همچنین یک خاصیت ارتجاعی به روکش سیم می‌دادند که تحت هر شرایطی دوباره به حالت اولیه‌ی خود برمی‌گشت و از پیچ خوردن سیم جلوگیری می کرد. در این حین سازندگان متوجه شدند که بازار فروش آنها کم شده است؛ لذا به دلیل کم کردن هزینه‌ی ساخت و مهم‌تر از همه اینکه مصرف کننده را وادار به خرید مجدد کنند، ابریشم را از سیم حذف کرده یا در مدل‌هایی مقدار آن را کمتر کردند و با انجام آزمایش‌هایی، عمر مفیدی برای آن تعیین می‌کنند تا سر زمان مقرر شده عمرش به پایان برسد.

این هدست بسیار ساده طراحی شده و قیمتی مقرون به صرفه هم در ایران دارد. از لحاظ قابلیت‌های مختلف برای گوشی‌های پاسخ‌گویی اپراتور‌ها نیاز‌های شما را به راحتی برطرف می‌کند. با این حال برای اینکه قابلیت‌های بیشتری در اختیار داشت خیلی بیشتر از این مقدار باید هرینه کرد.

 دکمه‌های تنظیم صدا 

هدست H570e از دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا نیز برای کاربری راحت‌تر بهره می‌برد. مسلما در مراکز تماس برای اینکه برقراری و قطع تماس و همچنین تنظیم صدایی که به گوش می‌رسد را راحت‌تر بتوان تنظیم کرد، از دکمه‌های فیزیکی بر روی سیم هدست استفاده می‌شود. 

با اینکه هدست لاجیتک از دکمه‌های تنظیم صدا برخوردار است اما سعی کنید کمتر از این دکمه‌های تنظیم صدا استفاده کنید؛ برای این منظور صدای هدست را روی حداکثر قرار داده و از دکمه‌های تنظیم صدای روی کیبورد جهت کم یا زیاد کردن صدا استفاده کنید؛چرا که مدار الکترونیکی صوتی در این قسمت قرار داشته و با گرفتن دراز مدت آن در دست، علاوه بر گرم شدن این قسمت، احتمال نفوذ رطوبت دست نیز به آن وجود دارد.

با این‌حال برای اینکه راحت‌تر تماس‌ها را قطع و وصل کنید، به راحتی می‌توان از دکمه‌های برقراری و قطع تماس استفاده کنید. همچنین دکمه‌‌ی دیگری بر روی این هدست قرار دارد که برای قطع کردن میکروفون می‌توان از آن استفاده کرد. 

توصیه‌هایی برای طولانی کردن عمر هدست‌ها:

بزرگترین و مهمترین علت خرابی هدست‌ها سیم آن‌ها است. برای مقابله با عمر مفید این سیم، کار زیادی نمی‌توان انجام داد؛ اما مواردی هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم:

در مورد این گوشی یک کابل افزایش USB یک متر و نیم مرغوب تهیه کنید و یک طرف آن را به پشت کیس وصل کرده و طرف دیگر را روی میز خود قرار دهید؛ به این روش می توانید هدست خود را به کابل مورد نظر وصل کنید و طول سیم را افزایش داده تا در هنگام فاصله گرفتن از سیستم، سیم کشیده نشود و جدا کردن گوشی به راحتی انجام گیرد. USB‌های جلو کیس نیز جای مناسبی برای اتصال هدست نیستند؛ چون سیم در حالت بدی قرار می گیرد و بیشتر مواقع تحت فشار سنگینی سیم قرار خواهد گرفت.

اضافه‌ی سیم خود را دسته کرده و با سیم های مشکی رنگ روکش داری که آسیب به روکش سیم نرساند یا حتی یک تکه کاموا ببندید؛ به این روش از رفتن سیم به زیر چرخ‌های صندلی یا کشیده شدن سیم توسط صندلی یا موارد دیگر جلوگیری خواهید کرد.

نگذارید سیم هدست به هم پیچیده شده یا گره بخورد؛ اگر احساس کردید سیم پیچ خورده، درجهت عکس و به آرامی پیچ آن را آزاد کنید و به هیچ عنوان با کشیدن سیم پیچ آن را آزاد نکنید؛ چون الیاف سیم از داخل به هم پیچیده شده و احتمال قطعی یا اتصالی برای آن پیش می‌آید.

بلندگو و میکروفون

اهرم میکروفن گوشی هدست قابل تنظیم است، وابسته به اینکه هدست را به کدام طرف گوش خود قرار می دهید قابل چرخش است. سعی کنید پس از تنظیم آن از بالا و پایین کردن میکروفن اجتناب کنید؛ زیرا سیمی که به میکروفن آن متصل است در صورت پایین و بالا شدن زیاد ممکن است دچار قطعی شود.

جمع بندی 

در نهایت از مهم ترین خصوصیات این مدل می‌توان به کیفیت بالای پخش صدا، امکانات و قابلیت‌های فراوان، ارگونومی مناسب، کیفیت ساخت بسیار بالا، ارزش زیاد در برابر قیمت مناسب، حساسیت ویژه، فرکانس پاسخ‌گویی، طراحی زیبا، کیفیت بالای مواد مصرفی و مناسب برای گوش دادن طولانی مدت به موسیقی اشاره کرد.

نقاط قوت

  • کیفت خوب صدای گوشی و دهنی
  • سبک
  • قابلیت اتصال به پورت USB
  • قیمت نسبتا مناسب نسبت به دیگر گوشی‌های USB
  • سازگاری با انواه نرم‌افزار‌های Voip

نقاط ضعف

  • ظریف بودن سیم هدست
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات