سورن توربو شارژ رونمایی شد؛ تولید انبوه موتور توربو شارژ در ایران خودرو

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سورن توربو شارژ امروز در ایران خودرو رونمایی شد. این رونمایی در مراسم افتتاح تولید انبوه موتورهای توربو شارژ صورت گرفت. اجرای افزودن توربو شارژر به موتور خودرو در ایران و توسط پژوهشگران ایرانی انجام شده است. برای اطلاع از مشخصات موتور به کار رفته در سورن، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 امروز خط تولید انبوه موتورهای توربو شارژ در کارخانه ایران‌ خودرو افتتاح شد. موتورهای توربو شارژر دار برای نخستین بار است که در ایران تولید شده است.

در این مراسم همچنین سورن توربو شارژ رونمایی شد. سورن مجهز به موتور توربو شارژ ظرفیت ۱۷۰۰ سی‌سی دارد که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند.

سورن توربو شارژ

به گفته قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو، سورن توربو شارژ نسبت به سورن‌های موجود در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش توان، ۴۰درصد افزایش گشتاور، ۷ درصد کاهش مصرف سوخت و ۱۳ درصد کاهش آلاینده های خروجی دارد.

سورن توربو شارژ

سورن توربو شارژ حداکثر توان خروجی ۱۵۵ اسب بخار، گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر و مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

سورن توربو شارژ در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بر اساس ادعای مسئولان ایران خودرو، سورن توربو شارژ با موتور ۱۷۰۰ سی‌سی هم قدرت خودرویی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بوده ولی میزان آلایندگی‌اش برابر با آلایندگی اتومبیلی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است.

سورن توربو شارژ

وزیری قائم مقام معاونت توسعه محصولات جدید ایران خودرو با اشاره به استفاده اتومبیل‌سازی روز جهان از فناوری توربو شارژ در تولید قوای محرکه توضیح داد که  ورود ۳۰ برابری هوای بیشتر به محفظه احتراق و بهبود ۴۰ درصدی راندمان موتور، از جمله موارد مهم در این فناوری به شمار می رود که اکنون بیشتر خودروسازان دنیا از آن بهره می‌برند.

به گفته‌ی این مسئول ایران خودرو، در سورن جدید علاوه بر اضافه شدن توربو شارژ، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، سیستم‌های سوخت‌رسانی و هوارسانی، اگزوز، خنک‌کاری و شبکه برق و الکترونیک طراحی شده و تغییر کرده است.

سورن توربو شارژ

در برنامه آینده ایران خودرو فناوری موتورو توروبو شارژ در موتورهای دوگانه سوز، CNG و موتورهای نسل جدید به کار گرفته و پلتفرم ملی منطبق با فناوری توربو شارژ طراحی و و در بیشتر محصولات ایران خودرو تولید خواهد شد.

سورن توربو شارژ
سورن توربو شارژ
سورن توربو شارژ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات