انتقاد معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری از محدودیت‌های موجود در واردات خودروهای خارجی

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
علی اکبر ناطق نوری، معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح تولید انبوه موتور توربوشارژ تصریح کرد:«اینکه واردات خودروی خارجی‌ را محدود کنیم، تا تولید داخلی فروش برود، ولی مردم از وضعیت تولید داخلی ناراضی باشند و ناگزیر به خرید خودروهای داخلی باشند، منطقی نیست.». همراه زومیت باشید.
تبلیغات

امروز تولید انبوه موتور توربوشارژ در ایران‌خودرو با حضور مسئولان کشور برگزار شد. علی اکبر ناطق نوری معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری که  در این مراسم حضور داشت از محدودیت‌های موجود بر سر واردات خودرو انتقاد کرد و گفت:«اینکه واردات خودروی خارجی‌ را محدود کنیم، تا تولید داخلی فروش برود، ولی مردم از وضعیت تولید داخلی ناراضی باشند و ناگزیر به خرید خودروهای داخلی باشند، منطقی نیست.».

ناطق نوری توضیح داد:

آنچه عامل تکامل است، رقابت است و اگر رقابت نباشد، تکامل و رشد در صنعت خودرو اتفاق نمی‌افتد. البته نمی‌توان یک دفعه گفت که واردات خودروهای خارجی بدون حساب و کتاب صورت گیرد، این کار نیز درست نیست.

معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری  با بیان اینکه در مجلس پنجم تعرفه واردات خودروهای خارجی 90 درصد مصوب شد و قرار بود، سالانه 10 درصد کاهش یابد، تا کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یابد، افزود:

به این ترتیب تعرفه واردات خودرو به حداقل می‌رسید و جاذبه‌ای برای خرید خودروهای خارجی وجود نداشت.

علی اکبر ناطق نوری به لزوم توجه به کیفیت خودروهای داخلی تاکید کرد و ادامه  داد که دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت‌های معتبر و باسابقه جهانی با خودروهای جدید وارد عرصه تولید شده‌اند که ما در این شرایط نمی‌توانیم حرکت لاک‌پشتی داشته باشیم و از دنیا عقب بمانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات