فاکس‌کان اواخر این ماه شارپ را تصاحب می‌کند

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
‌پیش‌تر در زومیت خواندید که فاکس‌کان تولیدکننده‌ی چینی محصولات اپل، قصد دارد کمپانی ژاپنی شارپ را تصاحب کند. حال مدیرعامل فاکس‌کان اعلام کرده که اواخر ماه فوریه این توافق به سرانجام خواهد رسید.
تبلیغات

بر اساس گزارش تری گو، مدیرعامل فاکس‌کان، همه مراحل توافق انجام شده و فقط جزئیات مربوط به تصاحب شارپ توسط این شرکت باقی مانده است و دو کمپانی در تلاش هستند تا اواخر ماه فوریه، قرارداد را به سرانجام برسانند. 

براساس گزارش رویترز و به نقل از مدیرعامل فاکس‌کان، دو کمپانی توافق‌های اصلی را انجام داده‌اند و بعید است که نهایتا قرارداد امضاء نشود. وی گفته است که بخش‌های اصلی قرارداد طی شده و مشکلات آن حل شده‌ است.

نکته‌ی جالب توجه در این بین اظهار نظر دیروز کازو تاکاشیبا، مدیرعامل شارپ است که مذاکره‌ی این کمپانی با فاکس‌کان را رد کرده بود.

گفته می‌شود که فاکس‌کان رقمی حدود ۵ میلیارد دلار را که به باور برخی ۵.۶ میلیارد دلار است برای تصاحب شارپ پرداخت خواهد کرد. این رقم دو برابر رقمی است که پیش‌تر Innovation برای خرید شارپ، پیشنهاد داده بود.

با فرض اینکه شارپ به تصرف فاکس‌کان درآید، آن‌وقت قدرت تولیدکننده‌ی چینی دو چندان خواهد شد و ارتباط عمیق‌تری بین این کمپانی و اپل برقرار خواهد شد؛ چراکه در حال حاضر نیز شارپ یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای مورد نیاز در محصولات اپل است. به این ترتیب نیاز اپل از سامسونگ برای تامین نمایشگر مورد نیاز در آیفون و آیپد نیز کاسته خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات